تشکیل پرونده‌ی جدید برای ۴ تن از زندانیان سیاسی زندان اورمیه

​​​​​​​بر پایه‌ی گزارش خبرگزاری هرانا، دیروز شنبه ۱۱ اسفند، ۴ تن از زندانیان سیاسی محبوس در بند ۱۲ زندان اورمیه، جهت تفیم اتهامهای جدید به شعبه‌ی ۱ بازپرسی دادسرای عمومی شهر اورمیه منتقل شدند

این ۴ تن که اسامی آنها " کمال حسن رمضان، حمید رحیمی، احمد تموئی و تورج اسماعیلی " اعلام شده است به اتهام تحریک زندانیان برای اعتراضات و تحصن‌های مهر ماه امسال، با پرونده‌سازی اطلاعات اورمیه مواجه هستند.

روز دوشنبه ۲۳ مهرماه سال ۹۷ پس از درگیری لفظی یکی از زندانیان سیاسی با مامورین زندان، توسط مامورین مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفت. پس از این رخداد زندانیان سیاسی بند ۱۲ به اعتراض پرداختند که ۵۰ تن از زندانیان سیاسی توسط گارد ویژه‌ی زندان به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و تعدادی هم به سلولهای انفرادی منتقل شدند. در این میان سه تن از زندانیان با نامهای "کمال حسن رمضان، احمد تموئی و تورج اسماعیلی " به شدت مورد ضرب و جرح قرار گرفته و حتی دچار شکستگی استخوان شدند.

 

پس از این واقعه تحصنها و اعتصابهایی در بخش زندانیان سیاسی رخ داد. گفته می‌شود در آن زمان مسئولین زندان به تهدید این ۴ تن پرداخته و گفته‌اند، شما عامل تحریک زندانی‌ها هستید و در آینده تاوان سختی پرداخت خواهید کرد.

 

اکنون پس از گذشت چند ماه با تلاش نهادهای امنیتی و اطلاعات اورمیه این ۴ تن با پرونده سازی جدید مواجه شده و با اتهام "اخلال در نظم زندان" و "توهین به مقدسات" به شعبه‌ی ۱ بازپرسی دادسرای عمومی اورمیه منتقل شده‌اند.

 

در آخرین فعالیت این چهار زندانی سیاسی آزادیخواه روز  ٢١ فوریه روز جهانی زبان مادری در اعتراض به سیاست‌های ضدخلقی رژیم ایران دست به اعتصاب غذای نمادین یک‌روزه زده بودند.