تظاهرات اعتراضی شهروندان برلین علیه سفر اردوغان به آلمان

​​​​​​​با پیشاهنگی پلاتفرم "اردوغان خوش نیامدی" روز گذشته تظاهراتی سراسری در شهر برلین آلمان در اعتراض به سفر دیکتاتور ترکیه به این کشور برگزار شد

با پیشاهنگی پلاتفرم "اردوغان خوش نیامدی" روز گذشته تظاهراتی سراسری در شهر برلین آلمان در اعتراض به سفر دیکتاتور ترکیه به این کشور برگزار شد

 

شرکت کنندگان در این تظاهرات اعتراضی اغلب خود شهروندان آلمانی بودند. تظاهرکنندگان با سردادن شعارهای "اردوغان تروریست" و "اردوغان برو به جهنم" خیابان‌های برلین را به لرزه درآوردند.

 

طیب اردوغان دیکتاتور ترکیه روز گذشته به آلمان رفت و علیرغم نارضایتی عمومی با رییس جمهوری و نخست وزیر این كشور ملاقات کرد.

هزاران نفر روز گذشته در میدان پوتسدامر پلاتز شهر برلین- که در نزدیکی هتل محل اقامت اردوغان است – گردهم آمدند و سفر اردوغان به آلمان را محکوم نمودند.

 

اردوغان باید در دادگاه جنایت جنگی محاکمه شود

شرکت کنندگان در تظاهرات گسترده دیروز برلین خواهان محاکمه اردوغان در دادگاه جنایت جنگی شدند.

 

در این تظاهرات اعتراضی هر کدام از حزب چپ آلان، تعدادی از نهاد‌ها و سازمانهای چپگرا، سندیکاهای این کشور و نهادها و سازمان‌های کردستانی و ترکیه‌ای شرکت داشتند.

 

راهپیمایان با حمل پرچم بزرگی از پ.ک.ک ممنوعیت فعالیت آزادیخواهانه خلق کردستان را به چالش کشیدند. شرکت کنندگان پرچم‌های دیگری از ی.پ.گ/ی.پ.ژ را در دست داشتند.

 

راهپیمایی با سردادن شعارهای "اردوغان تروریست"، "اردوغان برو به جهنم" و "از اردوغان متفریم" به پایان رسید.