"تلاشها برای آزادی رهبر اوجالان و دیگر زندانیان سیاسی در ترکیه ادامه دارد"

یاننت اسکانیا نماینده حزب چپ در پارلمان سوئد طی گفتگو با خبرگزاری فرات بر ادامه تلاشها تا آزادی رهبر خلق کُرد عبدالله اوجالان تاکید کرد. او همچنین نامه‌ای که دارای مهر پارلمان بود را به زندان امرالی ارسال کرده است

یاننت اسکانیا نمایندە حزب چپ در پارلمان سوئد طی گفتگو با خبرگزاری فرات بر ادامە تلاشها تا آزادی رهبر خلق کُرد عبداللە اوجالان تاکید کرد. او همچنین نامەای کە دارای مهر پارلمان بود را بە زندان امرالی ارسال کردە است

یاننت اسکانیا طی سخنانی در مراسم گرامی داشت ذکی شنگالی عضو شورای هماهنگی جامعە ایزدیان کە در اوپسالا برگزار شد گفت، با شرکت در تجمعات و تظاهراتها برای آزادی رهبر خلق کرد عبداللە اوجالان حمایت و حسن نیت خود را بە خلق کرد نشان می دهد. او همچنین از کسانی کە در جریان حملات جنایتکارانە رژیم ترکیە در شنگال جانباختەاند نیز تجلیل بە عمل آوردە و از این حملات و قتل عام بە عنوان تلاش رژیم ترکیە برای منزوی سازی خلق کرد نام برد. وی با اشارە بە آنکە، ذکی شنگالی نماد مبارزە در راە حقوق زنان بود گفت، حملات اشغالگرانە علیە ملت کرد سالهاست ادامە دارد اما جهان همچنان در مقابل آن ساکت است.

 

اسکانیا با یادوآری آنکە حزب چپ سوئد از سالهای دهە هفتاد میلادی از مبارزات خلق کرد حمایت کردە افزود، قابل مشاهدە است کە اردوغان بە یک دیکتاتور بزرگ در منطقە مبدیل شدە. اردوغان مخالف زندگی مسالمت آمیز خلقها است و می خواهد ملتی کە سالهاست برای آزادی مبارزە می کنند را نابود کند. این رژیم فاشیست کردها، روشنفکران، سندیکالیستها، زنان و روزنامنگاران کە مخالف این سیاست هستند را بازداشت و بە زندان انداختە است. در ترکیە حقوق بشر هر روز پایمال می شود.

 

یاننت در ادامە افزود، واکنش حکومت سوئد در مقابل کشتارهای انجام شدە توسط رژیم ترکیە بسیار ضعیف است. حکومت سوئد باید در مقابل جنایات رژیم ترکیە و پایمال شدن حقوق بشر در این کشور موضع خود را مشخص کردە و واکنشی قاطع از خود نشان دهد.

 

نمایندە حزب چپ سوئد می گوید، خلق کرد تنها نیست و از حمایت حزب چپ برخوردار است. کشورهای جهانی و اروپا با افزایش تلاشها بە اشغالگریهای ترکیە در منطقە پایان دهند. همچنین اتحادیە اروپا لازم است حمایتهای اقتصادی بە ترکیە را متوقف کند.

 

اسکانیا در نامە خود خطاب بە عبداللە اوجالان رهبر خلق کرد آوردە است، تو در حبس بە سر می بری، اما ارزش والایت هزگز فراموش نشدە و مطمئن باش کە تنها نیستی. من زندگی و مبارزات تو برای دستیابی بە حقوق ملت کرد را ارزشمند می دانم.

 

تا زمانیکە انسانها در سززمینی کە زندگی مکنند آزاد نباشند و تا زمانیکە حقوق فرهنگی و دمکراتیک کردها بە رسمیت شناختە نشود دمکراسی در ترکیە برقرار نخواهد شد.

 

اکنون در دورەای هستیم کە کردها در چاربخش کردستان با روحیەای مبارزاتی بە پا خاستەاند و کردهای کوبانی با نابودی فاشیسم  بە جهانیان نشان دادند کە پیروزی در مقابل فاشیسم بە چە شکل است.

 

یاننت اسکانیا نمایندە حزب چپ سوئد افزود، تا زمان آزادی رهبر اوجالان و همە زندانیان در بند در نقاط مختلف ترکیە از پای نخواهد نشست.