تلفات سنگین ارتش ترکیه در نبردهای شمذینان

روز گذشته نبردهای سنگینی در منطقه شمذینان از توابع جولمرگ روی داده است. در حالی که ارتش ترکیه از مرگ هشت نظامی خود خبر داده بود، نیروی مدافع خلق شمار کشته شدگان ارتش را ٢١ تن عنوان کرده و مشخصات پنج گریلای جانباخته در عملیات را اعلام کرده است

روز گذشته نبردهای سنگینی در منطقه شمذینان از توابع جولمرگ روی داده است. در حالی که ارتش ترکیه از مرگ هشت نظامی خود خبر داده بود، نیروی مدافع خلق شمار کشته شدگان ارتش را ٢١ تن عنوان کرده و مشخصات پنج گریلای جانباخته در عملیات را اعلام کرده است. یک نظامی دیگر هم در جریان دیوارکشی ارتش در مرز ایران کشته شده است.

 

نیروی مدافع خلق طی گزارشی که در وبسایت رسمی خود منتشر کرده است اعلام کرد در روز پنجشنبه دوم نوامبر/١١ آبانماه سلسله عملیاتی علیه چهار پایگاه نظامی ترکیه در شمذینان صورت گرفته که طی آن بیست و یک نظامی ترکیه از جمله دو مزدور مسلح محلی کشته شدند.

 

ه.پ.گ جزئیات این حملات را در گزارش خود ذکر کرده و می‌گوید گریلاها تسلیحات نظامیان کشته شده را برداشته و برجک‌های دیدبانی و مقرهای ارتش را به آتش کشیدەاند.

 

این گزارش حاکیست پس از حملات گستردە در شمذینان، اراضی منطقه از زمین و هوا بمباران شد.

 

ه.پ.گ می‌گوید: "بر خلاف ادعای فرماندهی ارتش ترکیه که مدعی تلفات ۵۴ نفری ما شده بود، هیچیک از گریلاها در حملات هوایی جان خود را از دست ندادند. با این وجود پنج گریلای فدایی در جریان حمله به پایگاههای نظامی در نبردی دلاورانه شهید شدند. حکومت ترکیه به دروغ تعداد تلفات خود را هشت نفر عنوان کرده در حالی که تعداد کشته و مجروحین ارتش بسیار بیشتر است. دولت برای اثبات ادعای خود همەی رسانەها را استخدام کرده است."

 

 

 

 

 

 

 

مشخصات گریلاهای جانباخته در نبردهای شمذینان به این ترتیب اعلام شده است: ادهم دالگا با کد سازمانی آندوک ارتوش متولد جولمرگ، علی عیسی‌زاده با کد علیشیر خوشمر متولد خوی، اوزجان ایشین با کد روژهات ارجیش متولد وان، نازلی آلپ‌دوغان با کد استرک گور متولد جولمرگ و ابراهیم عمر با کد شاهو گرمیانی متولد کلار.

 

ه.پ.گ در ادامه گزارش خود از گلوله باران یک فروند هلی‌کوپتر در قلعەی پریخان واقع در منطقه گور خبر داده و می‌گوید از فرود آمدن نیروهای ارتش در این منطقه جلوگیری شده است.

 

در بخش دیگری از این گزارش به دیوارکشی ارتش ترکیه در مرزهای ایران اشاره شده و آمده است نیروهای گریلا صبح جمعه سوم نوامبر یک دستگاه ماشین‌آلات سنگین ارتش را در نزدیکی پایگاه "توژک" در بازید هدف حمله قرار دادند که منجر به مرگ یک نظامی شد.

 

 

  نام: ادهم دالگا

  کد سازمانی: آندوک ارتوش

  محل تولد: جولمرگ

 

 

 

 

  نام: علی عیسی‌زاده

  کد سازمانی: علیشیر خوشمر

  محل تولد: خوی

 

 

 

 

  نام: اوزجان ایشین

  کد سازمانی: روژهات ارجیش

  محل تولد: وان

 

 

 

 

  نام: نازلی آلپ‌دوغان

  کد سازمانی: استرک گور

  محل تولد: جولمرگ

 

 

 

 

  نام: ابراهیم عمر

  کد سازمانی: شاهو گرمیانی

  محل تولد: کلار