تمللی خطاب به اردوغان: ما اینجاییم، تو باید بروی!

سزای تمللی، رئیس مشترک کل حزب دمکراتیک خلقها (ه.د.پ) در چهارچوب تبلیغات انتخابات شهرداریها به منطقه‌ی تاتوان از توابع بدلیس رفت. تمللی در مقابل ساختمان ه.د.پ در منطقه به سخنرانی پرداخت

"با پایان حصر بی‌عدالتی پایان می‌یابد"

سزای تمللی به اعتصاب غذا برای پایان حصر عبدالله اوجالان اشاره کرد و یادآور شد که اعتصاب غذای لیلا گوون رئیس مشترک کنگره‌ی جامعه‌ی دمکراتیک ک.ج.د، ۱۱۹ را پشت‌سر گذاشته است.

 

تمللی خطاب به دولت ترکیه گفت:" به حصر پایان دهید تا جنگ نیز پایان یابد. لیلا گوون و صدها زندانی سیاسی و رفقایمان در خارج در اعتصاب غذا هستند. تا حصر پایان نیابد بی‌عدالتی نیز پایان نخواهد یافت. برای همین ما می‌گوییم علیه این بی‌عدالتی همه باید به پاخیزند. هر روز بی‌عدالتی بیشتر می‌شود، درخواست ما پایان حصر و پایان بی‌عدالتی است".

 

تمللی خطاب به اردوغان: از صندوقهای رای پاسخ خود را خواهی گرفت

تمللی در ادامه‌ی سخنانش به حملات دولت ترکیه به ه.د.پ اشاره کرد. وی پاسخ سخنان اردوغان را داد که گفته بود،'در این کشور جایی به نام کردستان وجود ندارد، آنهایی که از کردستان سخن میگویند، از اینجا بروند.' تمللی گفت:" کردها و مخالفان آ.ک.پ هیچ جایی نمی‌روند و همین جا می‌مانند. همه‌ی خلقهای ترکیه پاسخ محکمی به تو خواهند داد. ‌خلق‌ها کنار هم زندگی می‌کنند، تو این را نمی‌بینی، به همین دلیل کردها، ترکها، آذریها و خلقهای دیگر بهترین پاسخ را در صندوقهای رای به تو خواهندداد. ما اینجاییم، تو باید بروی."

 

رئیس مشترک ه.د.پ در مورد سیاست قیمهای اشغالگر اعلام کرد، اکنون زمان پایان دادن به قیمها فرا رسیده است. در تاتوان قیمی وجود ندارد، اما شهرداری بدتر از قیم دارد. ۳۱ مارس زمان آن است که از قیمها و شهرداری تاتوان خود را آزاد کنیم.

 

سزای تمللی در مورد سخنان اردوغان رئیس حزب آ.ک.پ که گفته بود" سزای تمللی کرد هم نیست"، گفت: "زمانی که شخصیت مرا تحقیر می‌کند، خلق را نیز تحقیر خواهد کرد. خلق را مانند بنده‌ی خود می‌بیند. ما شهروند اصیل این خلق هستیم. ما کردیم، ترکیم، ارمنی هستیم. در این کشور تو مرتکب جرم می‌شوی. تو باعث جنگ خلق‌ها می‌شوی. به این سیاست پایان بده. جدا کردن کردها، ترکها و ارمنی‌ها این کشور را با آزار مواجه می‌کند. نصیحت من به تو این است که دهانت را ببند. حداقل سه روز سکوت کن تا خلق سخن بگوید."در پایان تمللی گفت، "ه.د.پ آینده‌ی این کشور است."

 

"از اسلام سوءاستفاده می‌کند"

آتیلا آشتی نماینده‌ی حرکت آزادی در این میتینگ به سخنرانی پراخت و گفت، آ.ک.پ از اسلام برای فریب دادن مردم سوءاستفاده می‌کند. سراپ چاکماک و یشیل تپه کاندیدهای ه.د.پ برای شهردار مشترکی این منطقه گفتند، همراه خلق با هم شهرداری را اداره خواهیم کرد.