تمللی و بولدان: باید اتحاد کردها مستحکمتر شود

روئسای مشترک حزب دمکراتیک خلقها ه.د.پ پروین بولدان و سزای تمللی همراه با نمایندگان احزابی که برای انتخابات ۳۱ مارس شهرداریهای باکور کردستان با ه.د.پ ائتلاف کرده بودند، کنفرانسی مطبوعاتی برگزار کردند.

روئسای مشترک حزب دمکراتیک خلقها ه.د.پ پروین بولدان و سزای تمللی همراه با نمایندگان احزابی که برای انتخابات ۳۱ مارس شهرداریهای باکور کردستان با ه.د.پ ائتلاف کرده بودند، کنفرانسی مطبوعاتی برگزار کردند. پس از قرائت پیام مشترک ائتلاف، روئسای مشترک ه.د.پ به سخنرانی پرداختند.

 

"ائتلاف نقش موثری در پیروزی داشت"

تملی به استراتژی به کار گرفته شده در انتخابات اشاره کرد و گفت،"استراتژی ه.د.پ سبب کسب موفقیت چشمگیری شد و شرایط سیاسی ترکیه را تغییر داده است. وی همچنین گفت، با نتیجه‌ی انتخابات مشخص شد بلوک آ.ک.پ-م.ه.پ دوام نخواهد آورد. این نتایج راه را برای دمکراسی و آشتی باز کرد. در این پیروزی هم پیمانی و ائتلاف ما نقش بسزایی داشت. این وظیفه‌ی ماست که فرهنگ هم پیمانی را گسترش دهیم."

 

"استراتژی ما سرنوشت کشور را تغییر داد"

در همین کنفرانس مطبوعاتی پروین بولدان گفت: "من از روئسای هر ۷ حزب تشکر می‌کنم. ما پروسه ی دشوار کمپین انتخاباتی را پشت سر گذاشتیم. در این پروسه تلاش و کوشش بسیاری توسط احزابی که با ما ائتلاف کردند، انجام شد. در کمپین انتخابات دیدیم که روح هم پیمانی و اتحاد تا چه اندازه مهم است."

 

"اتحاد و هم صدایی که با هم ایجاد کردیم در نتیجه‌ی انتخابات کشور ترکیه تاثیر گذاشت و دیدیم که چگونه استراتژی ما سرنوشت کشور را تغییر داد. می‌خواهم بگویم کردها و استراتژی ه.د.پ در ترکیه پیروزی بزرگی بدست آورد."

 

"باید این هم پیمانی و اتحاد را مستحکم‌تر کنیم"

پروین بولدان در ادامه‌ی سخنانش گفت،"برای سالهای در پیش رو مستحکمتر کردن این هم پیمانی بسیار حائز اهمیت است. نباید ما تنها برای بدست آوردن شهرداریها به این پروسه نگاه کنیم، بلکه باید همانند دستاوردی تاریخی به آن بنگریم. درست است که از لحاظ تکنیکی شهرداریها را پس گرفتیم اما دستاورد تاریخی پشت آن بسیار مهمتر است."