٢٩ کشته؛ تلفات ارتش ترکیه در ١۵ روز آغازین سال نو میلادی

در ١٠ عملیات گریلایی نیروهای ه.پ.گ و یژاستار در شمال و جنوب کردستان در مجموع ٢٩ ارتشی ترکیه کشته شده‌اند

در ١٠ عملیات گریلایی نیروهای ه.پ.گ و یژاستار در شمال و جنوب کردستان در مجموع ٢٩ ارتشی ترکیه کشته شده‌اند

 

رژیم ترکیه و حزب حاکم در این كشور سال گذشته میلادی با تمام نیروی خود به کردستان حمله‌ور شده و با شکست روبرو شدند. طبق آمار مرکز مطبوعات ه.پ.گ، ٢۶١۶ ارتشی - پلیس و مزدور رژیم ترکیه در سال ٢٠١٧ از سوی نیروهای گریلا از پای درآمد‌ه‌اند. ترکیه از آغاز ٢٠١٨ حملات به کردستان را شدت بخشیده است. به گفته مرکز اطلاع‌رسانی ه.پ.گ تنها در ١۵ روز آغازین سال تازه میلادی ٢٩ ارتشی ترکیه کشته شده‌اند و افکار عمومی ترکیه از مرگ این تعدد سرباز خبر ندارد. طیب اردوغان با پیش کشیدن "عملیات در عفرین" درصدد فریب جامعه و لاپوشانی شکست‌های خود در کردستان است.

 

سالی که نکوست از بهارش پیداست

در اولین روز سال ٢٠١٨ نیروهای مدافع خلق عملیاتی را علیه نظامیان مستقر در تپه‌ی سیرو انجام دادند. تعداد تلفات دشمن در این عملیات محرز نشد. در همین روز طی دومین عملیات شش ارتشی ترکیه در پایگاه تپه سینکه منطقه قلابان حومه شرنخ به هلاکت رسیدند.

 

کشتن هفت ارتشی در دومین روز آغاز سال

نیروهای گریلا دو دوم ژانویه سه ارتشی را در تپه ماوانه واقع در جنوب کردستان کشتند و در همین روز در تپه خرَگُل منطقه چَله حومه جولمرگ چهار ارتشی دیگر به هلاکت رسیدند.

 

تک‌تیراندازهای گریلا در چَله به هدف زدند

روز پنجم ژانویه یک ارتشی در شلیک تک‌تیراندازهای گریلا به پایگاه شاخه منطقه چَله حومه جولمرگ کشته شد.

 

عملیات گریلایی در گابار

هفتم ژانویه ارتش ترکیه با کمک هلی‌کوپتر و بالگرد‌های تجسسی بدون سرنشین تحرکاتی را در مناطق شهید دیلان، شهید حمزه و قالا درویش عرصه گابار آغاز کردند. نیروهای گریلا روز بعد در عملیاتی ٢ ارتشی را کشتند. ارتش ترکیه پس از این حمله گریلایی روز دهم ژانویه مجبور به عقب‌نشینی شد.

 

دو عملیات در تپه کوردینه ١١ کشته ارتش ترکیه را در پی داشت

در دو عملیات گریلات گریلایی که روزهای ١٢ ژانویه (٢٢ دی) و ١۴ ژانویه(٢۴ دی) علیه سربازان رژیم ترکیه در تپه کوردینه به انجام رسید در مجموع ١١ ارتشی به هلاکت رسیدند.