تنها ۵٧ درصد واجدان حق رأی در انتخابات پارلمان اقلیم کردستان شرکت کردند

​​​​​​​به گفته سخنگوی کمیسیون عالی مستقل انتخابات و همه‌پرسی اقلیم کردستان میزان مشارکت مردم در پنجمین دوره انتخابات پارلمان اقلیم ۵٧ درصد بوده است

به گفته سخنگوی کمیسیون عالی مستقل انتخابات و همه‌پرسی اقلیم کردستان میزان مشارکت مردم در پنجمین دوره انتخابات پارلمان اقلیم ۵٧ درصد بوده است

 

شیروان زرار سخنگوی کمیسیون عالی مستقل انتخابات و همه‌پرسی اقلیم کردستان میزان مشارکت عمومی در استان هولیر را ۵٨ درصد درصد و در استان سلیمانیه ۵٣ درصد اعلام کرد. به گفته وی این آمار در استان دهوک ۶١ درصد و در استان هلبجه هم ۶٠ درصد بوده است.

 

بنابر آمار مذکور میانگین شرکت واجدان شرایط حق رأی در این دوره در مجموع ۵٧.٢٣ درصد بوده است.

 

به گفته‌ی اسماعیل خورمالی مسئول کمیسیون عالی مستقل انتخابات و همه‌پرسی اقلیم کردستان نتایج اولیه شمارش آرا و تعداد کرسی‌های احزاب و جریانهای این دوره در مجلس اقلیم پس از ٢۴ ساعت اعلام خواهد شد.

 

انتشار آمار مذکور در حالی است که کمیسیون مذکور ساعت ١۵ (سه ساعت قبل از پایان مهلت رأی‌گیری) میزان مشارکت واجدان حق رأی را در سه استان هولیر، دهوک و هلبجه تنها ٢٢.٩۶ درصد اعلام کرده و در مورد میزان شرکت شهروندان استان سلیمانیه سکوت کرده بود. طبق اطلاعیه این مرکز میزان مشارکت تا ساعت ١۵ در هولیر ٣۵ درصد، در دهوک ۴١ درصد و در هلبجه هم ٣٩ درصد اعلام شده بود.

 

ناظران از این انتخابات به عنوان بی‌رونق‌ترین دوره انتخابات نام می‌برند و شکست‌های تحمیل شده حزب پ.د.ک به شهروندان جنوب کردستان را از دلایل عمده آن می‌دانند.