تهاجم اقتصادى تهران به روژهلات کردستان [یاداشت]

درطول دهها سال اعتماد بنفس شهروند كردستانى آنچنان آسيب ديده است كه هيچ ارزشى براى محصولات اقتصادى و فرهنگى خود قايل نيست

ملت كُرد با كمال تاسف از ديرباز از نوعى بيمارى رنج ميبرد بنام "عدم اتحاد داخلى" و "ترجيح بيگانه بر خود(بيگانه پرستى)". دشمنان ما بخوبی نهایت سواستفاده را از این ضعف ملت کرد بعمل می اورند که در این مقاله به یکی از نمودهای این مفهوم دربخش اقتصادی میپردازم.

چه در زمان پهلوى وچه بعداز انقلاب هيچگونه سرمايه گذارى دولتى در مناطق كردنشين ايران صورت نگرفته است. گاها وبصورت محدود سرمايه داران وتوليدكنندگان کرد كه عرق ملی و ميهنى دارند اقدام به تاسيس وراه اندازى گارگاههايى كرده اند كه در كمال تاسف همين مقدار اندك نيز اغلب بعلت عدم استقبال ساكنان شهرهاى كردنشين روبه ورشكستگى و تعطيل شدن رفته‌اند يا ميروند.

 

درهمان حال محصولات توليدشده درساير نقاط ايران بخوبى در شهرهاى كردنشين بفروش ميرسد. مثالهاى متعددى ميتوان دراين زمينه ذكر كرد مثلا لبنيات توليدشده در كارگاههاى بومى مناطق كردنشين بعلت وجود مراتع فراوان دامنه هاى زاگرس بهترين كيفيت را حتى درسطح جهانى دارند درحاليكه محصولات اين كارگاهها با كمترين استقبال در مناطق كردنشين روبرو هستند. درهمان حال در مناطق مركزى ايران كه كوير و فاقد مراتع طبيعى هستند لبنيات در دامپروريهاى صنعتى و با كمترين كيفيت توليد ميشود در حاليكه در مناطق كردنشين بيشترين استقبال از آنها ميشود حتى بيشتر از انچه درمكان توليد از انها ميشود!!

 

اين مثال گوياى همان آفت بيگانه پرستى مي‌باشد.

درواقع درطول دهها سال اعتماد بنفس شهروند كردستانى آنچنان آسيب ديده است كه هيچ ارزشى براى محصولات اقتصادى و فرهنگى خود قايل نيست.

گاه تلاشهاى سازمان يافته اى هم درسطح مسولان سياسى رده بالاى ايران براى ضربه زدن به اقتصاد نحيف وضعيف كردستان ديده ميشود گو اينكه انها به كمترين ميزان رونق اقتصادى هم رضا نميدهند. مثلا از چندين سال قبل اقدام به تاسيس و راه اندازى فروشگاههاى بزرگى بنام كوروش كرده‌اند كه با عرضه مستقيم محصولات پايتخت يك خنجر عميق دركالبد اقتصاد كردستان است كه قبل از آنهم رونقى نداشت و با اين اقدام سعى در انست كه اخرين رمق باقيمانده راهم از كسب وكار بازار كردستان ايران بگيرند.

 

فروشگاههاى زنجيره اى كوروش بخاطر چشم و ابروى مردم تاسيس نشده است بلكه ادامه همان بهره كشى و سلطه نظام حاكم است كه خطرناكتر از تهاجم نظامیست.

 

ملت كُرد بايد از خواب غفلت بيدار شود و با دست خود آب در آسياب دشمن نريزد.

شما در تاريخ يكى از چهار تمدن بزرگ عالم بوده‌ايد و سوابق بسيار درخشانى در پايه ريزى تمدن بشرى داشته‌ايد. شما ابن خلكان‌ها و ابن‌اثيرها و صلاح الدين ايوبى‌ها داشته‌اید، بخود آييد و از خواب غفلت بيدار شويد و هر اقدام طرف مقابلتان را تجزيه و تحليل كنيد و با افزايش اگاهى و احترام به توليدات بومى نقشه دشمنان را خنثى كنيد. از فردا هيچگونه خريدى از فروشگاههاى كوروش نكنيد و به دوستان خود نيز بگوييد اقدام مشابه انجام دهند.

 

اگر با عدم استقبال وعدم خريد از فروشگاههاى كوروش بتوانيم انها را به تعطيلى بكشانيم يك پيروزى بزرگ بدست آورده‌ايم و فراتر از ان يك پيام بزرگ به انها داده‌ايد كه درسطح عالى براى نابودى شما برنامه‌ريزى می‌كنند.

 

در عصر حاضر مبارزات بيشتر جنبه اقتصادى و فرهنگى خواهد داشت وبايد به دشمنانمان بفهمانيم كه دراين زمينه حرف زيادى براى گفتن داريم. بايد هوش واستعداد بالاى ملت كرد را با كارهايمان به رخ بدخواهان بكشيم.