تهدید خانواده شهدای گریلا از سوی اداره اطلاعات/دانش‌آموزان مریوانی تحت نظر حراست آموزش و پرورش قرار دارند

جمهوری اسلامی در ادامه اقدامات علیه جنبش آزادیخواهی خلق کُرد فشار بر خانواده شهدا و میهن‌دوستان را شدت بخشیده است.

جمهوری اسلامی در ادامه اقدامات علیه جنبش آزادیخواهی خلق کُرد فشار بر خانواده شهدا و میهن‌دوستان را شدت بخشیده است. از سوی دیگر طبق گزارش منبعی آگاه اداره اطلاعات در دستورالعمل به آموزش و پرورش خواستار محدویت‌های بیشتر بر دانش آموزان مریوانی شده است.

 

منابع آگاه از مریوان به خبرگزاری فرات گزارش دادند اداره اطلاعات مریوان روز شنبه (٢٣ دسامبر/٢ دیماه) امین محمدی پدر گریلا محمد محمدی  و روز یکشنبه (٢۴ دسامبر/٣ دیماه) هم خلیل فرجی برادر شهید سعدی فرجی با کد سازمانی "هَلو"  از اعضای یگانهای مدافع روژهلات کردستان-ی.ر.ک را به این اداره فراخوانده و آنان را تهدید نموده‌اند تا با مأموران رژیم همکاری کنند. پاسخ صریح عدم همکاری هر دو فرد نامبرده به عناصر رژیم، باعث خشم مأموران شده است.

 

از سوی دیگر یک منبع آگاه در آموزش و پرورش شهر مریوان به خبرگزاری فرات گزارش داده که اداره اطلاعات در دستور‌العمل به حراست آموزش و پرورش از مدارس راهنمایی و متوسطه خواسته تا نسبت به معاشرت دانش‌آموزان دقت بیشتری صورت گیرد و بویژه در زمینه‌ی انگیزه سیاسی نسبت به پ.ک.ک و پژاک هرگونه موردی را مدنظر قرار داده و ضمن درج در پرونده آنرا با والدین دانش‌آموزان در میان قرار دهند.