جبهه ترکمن‌ عراق به تأسیس گروه تبهکار اعتراف کرد

جبهه‌ی ترکمن‌ عراق که توسط رژیم ترکیه پشتیبانی می‌شوند پس از انتشار اسناد دال بر همکاری با رژیم ترکیه، اعتراف کردند که یک گروه نظامی تبهکار متشکل از ۶۰۰ تن را تشکیل داده‌اند

جبهه‌ی ترکمن‌ عراق که توسط رژیم ترکیه پشتیبانی می‌شوند پس از انتشار اسناد دال بر همکاری با رژیم ترکیه، اعتراف کردند که یک گروه نظامی تبهکار متشکل از ۶۰۰ تن را تشکیل داده‌اند

 

شوان داودی نماینده‌ی پیشین اتحاد میهنی کردستان در مجلس عراق پیشتر در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فرات گفته بود که ترکمن‌های کرکوک با نام شرکت امنیتی یک گروه تبهکار نظامی متشکل از ۶۰۰ تن را تشکیل داده‌اند.

 

شوان داودی تاکید کرده بود که این گروه تبهکار توسط فرماندهی کل ارتش ترکیه در آنکارا آموزش می‌بینند و هر کدام از اعضای آن ماهیانه ۴۰۰ تا ۷۰۰ دلار دستمزد می‌گیرند. وی مدارکی ارائه کرد که نشان می‌داد دستمزد این گروه توسط ترکیه تامین می‌شود.

 

شوان داودی همچنین گفته بود که تشکیل این گروه نظامی مخالف قوانین دولت عراق است و آنها اسناد تشکیل این گروه را به مسئولین عراقی خواهند سپرد.

 

خالد شوانی عضو شورای رهبری اتحادیه میهنی کردستان و نماینده پیشین این حزب در ملجس عراق نیز گفته‌های شوان داودی را تایید کرده بود.

 

چندین مسئول جبهه‌ی ترکمن عراق این ادعاها را رد کرده بود یکی از این افراد آیدن معروف رییس جبهه ترکمن بود.

 

علی مفتی سخنگوی جبهه ترکمن عراق روز یکشنبه در این مورد بیانیه‌ای منتشر کرده و به تشکیل این گروه تبهکار اعتراف کرده است.

 

علی مفتی درباره‌ی زمان تشکیل این گروه گفت: قبل از رویدادهای ۱۶ اکتبر ترکمن‌ها خواهان تأسیس نیروی نظامی بودند، این نیروها وابسته به شرکت امنیتی خاص می‌باشند و وظیفه‌ی آنان نیز دفاع از ترکمن‌‌های کرکوک است.

 

جمال شکور از مسئولان اتحاد میهنی در کرکوک به این بیانیه‌ی جبهه ی ترکمانی به شدت اعتراض کرد و گفت این نیروها برای شهر کرکوک خطرناک هستند.

 

جمال شکور گفت: هر نیرویی غیر از نیروهای رسمی میلیشیا هستند. گروه نظامی ترکمن‌‌ها به کرکوک خدمت نخواهند کرد، به همین دلیل باید تمام نیروهای نظامی تحت فرمان نیروهای امنیتی حکومت عراق قرار گیرند.

 

در کرکوک غیر از ارتش عراق و نیروهای پلیس فدرال و نیروهای ضد ترور، ۲۲ گروه حشد شعبی حضور دارند. همچنین دو گروه مسلح سنی نیز در کرکوک حضور دارند .در زیر چتر حشد شعبی سه گروه ترکمن نیز وجود دارند.