جبهه میهنی: به بمباران اقلیم کردستان توسط ارتش ترک پایان دهید

جبهه میهنی در بیانیه‌ای تداوم بمباران جنوب کردستان از سوی ارتش ترک را به شدت محکوم کرده است

در بیانیه جبهه‌ی میهنی آمده است: لازم است به نقض حاکمیت خاک عراق از سوی ترکیه پایان داده شود و پارلمان اقلیم کردستان برای جلوگیری از قتل شهروندان کردستانی توسط دست‌های چرکین بیگانگان به شور بنشیند.

 

روز پنج‌شنبه جنگنده‌های رژیم ترک حوالی روستای آردنای در منطقه آمیدی استان دهوک را هدف حمله قرار داده و سه شهروند کردستانی را به نام‌های اسماعیل حسن، دلووان صالح و رمضان محمد به قتل رساندند.

 

جبهه میهنی جنوب کردستان در این رابطه بیانیه‌ای منتشر کرده و خطاب به رییس جمهوری عراق فدرال، مجلس نمایندگان عراق و مجلس اقلیم کردستان یادآوری کرده است:"تنها در سال جاری ١۴ نفر از شهروندان غیرنظامی در بمباران‌های ارتش غاصب ترک قربانی شده‌اند، جبهه میهنی از این روی از نهادهای مربوطه می‌خواهد بیش از این اجازه تعرض به خاک عراق داده نشود و همچنین از مجلس اقلیم می‌خواهد که در نشستی فوری به بمباران‌های ارتش ترک پایان دهد.

 

جبهه میهنی در ادامه تصریح می‌نماید که الزامی است که مراتب اعتراض به سفیر ترکیه در اقلیم اعلام گردد تا بیش از این شهروندان کرد قربانی دست‌های چرکین بیگانگان نباشند. از جریان‌های سیاسی و خلق کردستان هم خواسته شد تا با اتحاد و همبستگی در مقابل اشغالگران بأیستند.