جلال رستمی، فعال محیط زیست کُرد در رامسر بازداشت شد

​​​​​​​جلال رستمی فعال محیط زیست اهل روستای شاهینی از توابع شهرستان کامیاران و ساکن شهر رامسر در شمال ایران توسط نیروهای وزارت اطلاعات در محل کار خود بازداشت و بعد از دو روز به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنه منتقل شده است

برپایه‌ی گزارش شبکه حقوق بشر کردستان، روز پنجشنبه ۲۳ اسفند ماه، تیمی از نیروهای اداره اطلاعات سنه با هماهنگی اداره اطلاعات رامسر، جلال رستمی را در محل کارش در یک قنادی بازداشت کردند.

 

این فعال محیط زیست کُرد پس از از دو روز نگهداری در بازداشتگاه اداره اطلاعات رامسر، امروز شنبه ۲۵ اسفند ماه به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنه منتقل شده است.

 

گفتنی است طی چند ماه گذشته نزدیک به ۲۰ تن از فعالان محیط زیست کُرد در شهرهای کامیاران، مریوان، سنه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند. تعدادی از این افراد طی روزهای اخیر با تودیع وثیقه آزاد شدند اما تعداد دیگری از آنها همچنان در بازداشت هستند. سحر کاظمی و کاوه بابامرادی در زندان مرکزی سنه، آرمان وفایی، فردین کریمی، افشین شیخ‌الاسلامی وطنی، آرمین اسپرلوس، ادریس محمدی و آوات کرمی در بازداشتگاه سازمان اطلاعات سپاه و همایون بهمنی، راشد منتظری، عیسی فیضی، سیروان قربانی و هادی کمانگر در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنه به سر می‌برند.