جمهوری اسلامی یک کولبر کُرد را کُشته و یکی دیگر را زخمی کرد

عناصر مسلح وابسته به جمهوری اسلامی در کردستان روزانه جان شهروندان را می‌گیرند و وحشی‌گری نیروهای رژیم به موضوع روزمره‌ای در روژهلات مبدل شده است

عناصر مسلح وابسته به جمهوری اسلامی در کردستان روزانه جان شهروندان را می‌گیرند و وحشی‌گری نیروهای رژیم به موضوع روزمره‌ای در روژهلات مبدل شده است

 

بنابه گزارش شبکه حقوق بشر کردستان شامگاه ۷ خردادماه، نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در ارتفاعات مرزی اشنویه تعدادی از کولبران و کاسبکاران مرزی را مورد هدف قرار داده که در نتیجه آن، یک کاسبکار کشته شده و حداقل یک نفر دیگر هم به شدت زخمی شده است.

 

به گفته این مرکز حقوق بشری شامگاه روز گذشته ۷ خردادماه، نیروهای مرزبانی ایران در ارتفاعات مرزی «سپی ریز» از توابع شهرستان اشنویه( شنو) تعدادی از کولبران و کاسبکاران مرزی را مورد شلیک مستقیم قرار داده که در جریان این تیراندازی، یک کاسبکار به نام "ریبواری مرادی" در دم کُشته شده و دست‌کم یک کاسبکار دیگر به نام  "خلیل فرخی" به شدت زخمی شده است.

 

ریبوار مرادی، ۲۸ ساله، متاهل و ساکن روستای کانی رش و دارای یک فرزند یک ساله بوده است.

 

خلیل فرخی بعد از اصابت گلوله توسط کاسبکاران مرزی به بیمارستان شهر سوران اقیلم کُردستان منتقل شد و وضعیت وی وخیم گزارش شده است.

لازم به ذکر است روز ۳۰ اردیبهشت ماه نیز نیروهای سپاه پاسداران با ورود به خاک اقلیم کُردستان عراق در منطقه «کانی خومارو» تعدادی از کولبران را در حالی که مشغول استراحت بوده‌اند مورد هدف تیراندازی مستقیم قرار دادند. در نتیجه این تیراندازی یک کولبر به نام "میثم عموئی"، فرزند کریم، ۲۸ ساله و اهل اورمیه به قتل رسیده بود.