جمیل باییک از تشدید فشارها علیه رهبر خلق کُرد خبر داد

جمیل باییک ریاست مشترک شورای مدیریتی کنفدرالیسم جوامع کردستان طی مصاحبه با خبرگزاری فرات در رابطه با تحولات تازه در امرالی و فشارهای رژیم نژادپرست ترکیه بر عبدالله اوجالان سخن گفت

جمیل باییک ریاست مشترک شورای مدیریتی کنفدرالیسم جوامع کردستان طی مصاحبه با خبرگزاری فرات در رابطه با تحولات تازه در امرالی و فشارهای رژیم نژادپرست ترکیه بر عبدالله اوجالان سخن گفت

 

ریاست مشترک ک.ج.ک با یادآوری اینکه پس از اشغال عفرین، هیئتی از سوی رژیم ترکیه ضمن سفر به امرالی و دیدار با عبدالله اوجالان فشارها بر رهبر خلق کُرد را افزایش داده‌اند جزئیات بیشتری را با افکار عمومی در میان گذاشت.

 

باییک در سخنان خود رفتارهای کمیته منع شکنجه اتحادیه اروپا در قبال اوجالان را به شدت مورد انتقاد قرار داد و اظهار کرد که این نهاد  به شریک سیاست‌های دولت ترک مبدل شده است.

 

ریاست مشترک ک.ج.ک در ابتدا به موضوع گزارش کمیته سی‌پی‌تی در رابطه با امرالی پرداخت و گفت:"پس از گزارش سی‌پی‌تی گزارشهای دیگری را دریافت کردیم که ما را به فکر واداشت. آیا پس از دو سال انتشار چنین گزارشی، با هدف لاپوشانی و تشدید فشار در امرالی صورت نگرفته است؟ بهمین دلیل رفیق کاراییلان اطلاعاتی را با افکار عمومی در میان گذاشت. در حین مقاومت عفرین هیئتی به امرالی رفته‌اند و بر ایشان فشار آورده‌اند، پس از اینکه رهبری مقاومت نموده فشار و انزوای وی تشدید شده است. اعلام شد که اعمال مذکور در رابطه با روژاوا و عفرین بوده‌اند، رهبری در این مورد واکنش صریحی اتخاذ کرده‌اند. [دشمن] در برابر این موضع رهبری، ایشان را از استفاده از رادیو و تلویزیون محروم کرده و از برخی دیگر از امکانات محروم کرده است.

 

این جزئیات پس از اشغال مرکز عفرین به دست ما رسید. رفیق کاراییلان در بیانیه اعلام کردند که جزئیات کامل هنوز در دست نیست. گزارش کمیته سی‌پی‌تی غیرقابل اعتماد و ناکافی است. بهمین دلیل پس از ارائه گزارش سی‌پی‌تی، به نگرانی ما و رفقای دیگر دامن زدند. طبق اطلاعاتی که دوستانمان به ما دادند [رژیم ترکیه] حین مقاومت عفرین و در پاسخ به عدم پذیرش خواسته‌های رژیم اقدام به تشدید فشارها بر رهبری نموده است. رادیو و تلویزیون را از وی گرفته‌اند و نیازهای ضروری را هم محدود کرده‌اند."

 

جمیل باییک در رابطه با تشدید حصر رهبر خلق کُرد از پنجم آوریل ٢٠١۵ سخن به میان آورد:"از ۵ آوریل ٢٠١۵  تا ملاقات محمد اوجالان برادر رهبری با ایشان در ٢٠١۶ اطلاعی از وضعیت ایشان نداریم. گزارشهایی مبنی بر سفر [رژیم ترکیه] به امرالی و دیدار با رهبری دریافت کرده‌ایم. رهبری از هیچ کدام از اعمال [رژیم] چشمپوشی ننموده و تأکید کرده است که چیزی برای وی باقی نمانده است. از یکسال و نیم پیش هیچ اطلاعی از رهبری در دست نیست."

 

باییک در ادامه میلاد رهبر خلق کُرد را به آحاد خلق و تمامی خلق‌های خاورمیانه تبریک گفته و خاطرنشان کرد:"اندیشه‌ها و آرای رهبر آپو نه تنها برای خلق کُرد، بلکه برای تمامی خلق‌های خاورمیانه و بشریت آینده درخشان و راه رسیدن به پیروزی را روشن نموده و برای گسترش و اشاعه افکار رهبری مقاومتی معظم صورت می‌گیرد."

 

رییس مشترک ک.ج.ک به هراس نیروهای مرتجع از اندیشه‌های اوجالان پرداخته و اظهار نمود:"هیچکدام از خلق‌های خاورمیانه اندیشه‌های رهبری را غلط نمی‌دانند. حتی می‌توان گفت که رهبر آپو نه تنها رهبر کردها، بلکه دیگر خلق‌ها هم ایشان را "رهبر خلق‌ها" می‌دانند و اینگونه از رهبری صیانت می‌کنند. به همین دلیل است که نیروهای مرتجع از اندیشه‌های اوجالان می‌ترسند و گسترش افکار وی را نابودی خود قلمداد می‌کنند. دشمنی رژیم حاکم بر ترکیه علیه رهبر آپو و هواداران و دوستداران وی از این رویکرد سرچشمه می‌گیرد."

 

باییک خطاب به نیروهای دمکراتیک گفت:"آنان که خود را دمکرات می‌دانند باید در کنار نیروهای دمکراتیک قرار گیرند و با مبارزه کردها همکاری نمایند. مبارزه آزادیخواهی کردها تنها برای خود آنها نیست بلکه برای دمکراتیزه کردن خاورمیانه است."

 

ایشان در ادامه از شراکت کمیته سی‌پی‌تی در اعمال سیاست‌های ضدکردی رژیم حاکم بر ترکیه سخن به میان آورد و شورای اروپا را هم شریک جرم ترکیه خواند. زیرا این حصر نه تنها بر یک فرد یا خانواده بلکه علیه یک ملت و علیه بشریت صورت می‌گیرد.

 

باییک بر حساسیت جنبش آزادیخواهی و خلق كُرد در رابطه با وضعیت اوجالان اشاره کرده و گفت:"زنان، جوانان و آحاد خلق ما این حساسیت را مدنظر داشته باشند. سلامت، امنیت و آزادی رهبری ما از حساسیت‌های همیشگی ما در هر زمانی است. اجازه نمی‌دهیم که وضعیت رهبری از مباحث روزانه مبارزه خلق کمرنگ شود و هیچ نیرویی هم نمی‌تواند این حساسیت را مد نظر قرار ندهد."

 

ایشان تنها راه آزادی رهبری و خلق کُرد را گسترش و ارتقای هر چه بیشتر مبارزه در تمام عرصه‌ها عنوان نمود و زنان و جوانان، آحاد خلق کُردو دوستان آنان و همچنین نیروهای دمکراتیک را به انجام مسئولیت و صرف تمام توان خود در این زمینه فراخواند.

 

جمیل باییک بر نقش مبارزه انقلابی گریلایی تصریح نمود و از زنان و مردان (دختران و پسران) خواست تا با پیوستن به صفوف گریلا از رهبری صیانت به عمل آورند و برای آزادی ایشان و خلق کُرد مبارزه را گسترده‌تر نمایند.