جنایت علیه کولبران؛ پرتاب یک کولبر از ارتفاعات کوه توسط نیروهای مرزبانی نوسود

در ادامه جنایت علیه کولبران کردستان، یک شهروند کامیارانی که توسط یکی از سربازان مرزبانی منطقه نوسود از ارتفاعات کوه به پایین پرتاب شده بود، جان خود را از دست داده است.

در ادامه جنایت علیه کولبران کردستان، یک شهروند کامیارانی که توسط یکی از سربازان مرزبانی منطقه نوسود از ارتفاعات کوه به پایین پرتاب شده بود، جان خود را از دست داده است.

 

یک کولبر کامیارانی در حین مشاجره با یکی از سربازان مرزبانی  روز یکشنبه از ارتفاعات کوه به پایین پرتاب شده و جان خود را از دست داده است.

یک شاهد عینی در همین رابطه به شبکه حقوق بشر کردستان گفته است در آن روز با چند تن از دوستانش که همگی کولبران منطقه کامیاران بودند قصد رفتن به منطقه مرزی سونی نوسود را داشتند اما با ممانعت نیروهای مرزبانی روبرو شدند.

 

او می‌گوید: ما که هر ماه چند بار جهت کولبری به مناطق مرزی هورامان می‌رویم این بار در حالی که هیچ باری با خود حمل نمی‌کردیم از سوی یکی از سربازان مرزبانی مورد بی‌احترامی و توهین قرار گرفتیم و بعد از مشاجره لفظی، آن سرباز یکی از کولبران همراه ما به نام «محمد کریم رحمانی» را به صورت کاملا عمدی به پایین کوه هل داد.

 

طبق اظهارات این کولبر و همچنین شهادت چهار نفر دیگر از همراهانش، محمد رحمانی بعد از پرتاب از کوه جان خود را از دست داد و جسد وی توسط دیگر کولبران و مردم منطقه به بهداری شهر نوسود منتقل شد.

 

نیروهای انتظامی منطقه نیز جهت ممانعت از درز این خبر، بهداری این شهر را محاصره کرده و از ورود و خروج مردم منطقه به این مکان جلوگیری کرده بودند.

 

به گفته همراهان و شاهدان این حادثه، محمد کریم رحمانی، ۴۳ ساله، متاهل و اهل روستای لون سادات از توابع کامیاران بوده و جسد وی بعد از انتقال به این روستا در آنجا به خاک سپرده شده است.

 

مسئولین نیروهای انتظامی از ترس احتمال بروز اعتراضات، به خانواده‌ی این کولبر اعلام کرده‌اند که عامل این حادثه بازداشت شده و در آینده ای نزدیک مورد محاکمه قرار خواهد گرفت.