جنبش آزادی جامعه کردستان: حمله به دفتر نسل نو احترام نگذاشتن به حاکمیت قانون است

جنبش آزادی در این بیانیه اعلام کرده است، در صورت وجود احتمال هر مسئله‌ای باید آن مسئله را از راه قانون پیگیری کرد نه به کارگیری نیروهای ویژه.

شورای رهبری جنبش آزدی جامعه‌ی کردستان در مورد حملات نیروهای آسایش به دفاتر اصلی نسل نو در سلیمانیه بیانیه‌ای منتشر کرد. جنبش آزادی در این بیانیه اعلام کرده است، در صورت وجود احتمال هر مسئله‌ای باید آن مسئله را از راه قانون پیگیری کرد نه به کارگیری نیروهای ویژه.

 

متن بیانیه‌ی جنبش آزادی:

"حمله به نسل نو احترام نگذاشتن به حاکمیت قانون است، بکارگیری سیاست ترس و وحشت است در مقابل صداهای ناراضی و مخالف. یک بار دیگر نیروهای حکومت به دفتر نسل نو در سلیمانیه حمله کرده و چندین تن از نیروهای داوطلب را دستگیر نمودند.

 

حکومت اقلیم کردستان همانند گذشته در مقابل نارضایتی و مخالفت به سرکوب اپوزسیون روی آورده است و آشکارا اعلام کردند که انتقاد را نمی‌پذیریم و اجازه نمیدهیم هیچ گروهی در برابر حکومت بایستد. اگر در جایی صدای اپوزسیون خفه شود به معنی فقدان آزادی و دمکراسی در آنجاست. در صورت وجود احتمال مشکل یا مسئله‌ای باید آن مسئله از راه قانونی پیگیری و حل شود نه با بکارگیری نیروهای ویژه. به همین دلیل اگر اینگونه حملات متوقف نشوند زنگ خطری خواهند بود و کل جامعه را درگیر خواهد کرد. این حمله غیر از یک کینه‌ی سیاسی و نقض قوانین وضع شده توسط از سوی خود حکومت نیست. در حالی که نسل نو دارای طرفداران و رای دهندگانیست که بر اساس انتقاد از حکومت به آن رای داده‌اند. به همین دلیل هر حمله‌ی غیرقانونی در واقع نقض اراده‌ی این افراد است.

 

ما به عنوان جنبش آزادی جامعه‌ی کردستان همه‌ی اقدامات اینچنینی را محکوم می‌کنیم و آنرا غیرقانونی و غیر دمکراتیک می‌دانیم. باید حکومت دست از این سیاست بکشد و از نیروهای میهنی برای اهداف حزبی و کینه‌های سیاسی خود استفاده نکند و بدون حکم دادگاه به دفتر و مقر سایر احزاب حمله نکنند."