جنبش آزادی: "حکومت اقلیم کردستان فاقد مشروعیت است و باید برود"

جنبش آزادی جامعه کردستان با صدور بیانیه‌ای کتبی ضمن یادآوری تظاهرات روزهای اخیر و رفتار حکومت اقلیم با شهروندان تصریح نموده است:"این حکومت فاقد مشروعیت است و هر چه زودتر باید برود"

جنبش آزادی جامعه کردستان با صدور بیانیه‌ای کتبی ضمن یادآوری تظاهرات روزهای اخیر و رفتار حکومت اقلیم با شهروندان تصریح نموده است:"این حکومت فاقد مشروعیت است وهر چه زودتر باید برود"

 

در ادامه بیانیه جنبش آزادی متذکر شده است "حکومتی که به جای تأمین مطالبات شهروندان با گلوله پاسخ می‌دهد نشان می‌دهد که به مرگ خود نزدیک شده است."

 

جنبش آزادی در بیانیه چهار ماده‌‌ای خود می‌گوید:

١-از دیدگاه ما این حکومت هرگونه شرعیتی را از دست داده است و لازم است هر چه زودتر منحل شود. در این راستا تشکیل انجمن موقت برای چارەیابی مسائل به شیوه کوتاه مدت تا زمان انتخابات و تعیین حکومت مشروع را پیشنهاد می‌کنیم. این امر می‌تواند با نظارت سازمان ملل و برگزاری انتخابات آزاد صورت گیرد.

 

٢-حکومت نمی‌تواند در برابر تظاهرات و خلق معترض از نیروهای نظامی و زور استفاده کند. بهتر است درک شود که استفاده از هرگونه شدت وضعیت را بغرنجتر کرده و چارەیابی را محال می‌کند. وظیفه حکومت پاسخ به مطالبات مشروع خلق است. لازم است آنانی که در برابر خلق به شدت متوسل شده‌اند صرف نظر از هر موقعیتی مورد بازخواست قرار گرفته و مجازات شوند. تمام بازداشت شده‌ها از سوی نیروهای امنیتی آزاد گردند.

 

٣-تمام اشخاص و نیروهای اپوزیسیون متمایل به خلق را فرامی‌خوانیم که با پذیرش مسئولیت‌ها اقدام به تشکیل انجمنی برای هدایت تظاهرات نمایند تا بدین شکل چارەیابی دمکراتیک در سازماندهی و جهت‌دهی گردهمایی‌ها محقق شود و از هرگونه شدت و زیان به اموال عمومی و خانه و کاشانه هم‌میهنان ممانعت به عمل آید.

 

۴-همچون جنبش آزادی از تظاهرات و گردهمایی‌های اعتراض‌آمیز خلق حمایت می‌کنیم و از رفقا و هواداران و دوستانمان می‌خواهیم که با راهکاری دمکراتیک مطالبات ما را تکرار نمایند. تمام آنانی که شدت را ترویج می‌دهند دور از ما بوده و رفقا و دوستان ما از آنان فاصله بگیرند.