جنبش آزادی در تدارک سومین کنگره است

​​​​​​​جنبش آزادی جامعه کردستان در تدارک برگزاری سومین کنگره خود می‌باشد. سخنگوی جنبش در گفتگو با روژنیوز اعلام کرد که برگزاری کنگره را پاسخی درخور به این مقطع فعالیت خود در عراق و جنوب کردستان می‌دانند

خبرگزاری فرات مطلع شده است که جنبش آزادی جامعه کردستان در حال تدارک برگزاری سومین کنگره خود است.

 

سخنگوی جنبش آزادی در گفتگو با روژنیوز گفته است که تدارکات جنبش برای برگزاری کنگره رو به پایان است. وی افزوده است که تمام راهکارهای لازم برای برگزاری موفقیت‌آمیز این کنگره به اجرا درآمده‌اند و به زودی کنگره برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به فشارهای تحمیلی از سوی احزاب پ.د.ک و ی.ن.ک بر این حزب سیاسی کردستانی گفت: مدتی مدید است که جنبش و اعضای آن از سوی احزاب حاکم تحت فشار قرار دارند. این کنگره پاسخی به فشارها خواهد بود.

 

تارا حسین در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد:"به همه جریان‌ها می‌گوییم که با برگزاری کنگره کارزار دیگری را آغاز می‌کنیم. بر این عقید‌ه‌ایم که وضعیت جاری در جنوب کردستان و عراق انسجام جنبشمان را ضروری می‌نماید. برای صیانت از خلقمان و خواسته‌های آنان در جنوب کردستان باید گام برداریم."

 

جنبش آزادی جامعه کردستان در ١٧ ژانویه ٢٠١۴ با برگزاری کنگره‌ای موجودیت خود را اعلام نمود. جنبش آزادی در سال ٢٠١٧ دومین کنگره را برگزار کرد.

 

حکومت اقلیم کردستان در ٢۵ نوامبر ٢٠١٨ به درخواست رژیم ترکیه فعالیت این حزب را در جنوب ممنوع اعلام کرد. این درحالی است که جنبش آزادی دارای مجوز رسمی فعالیت سیاسی در تمام عراق است. حکومت اقلیم کردستان دو روز پس از اقدام مذکور دفاتر این حزب را به درخواست طیب اردوغان دیکتاتور ترکیه در سلیمانیه و دیگر شهرهای تحت کنترل ی.ن.ک پلمپ کرد.

 

حزب دمکرات کردستان عراق- پ.د.ک از سال ٢٠١۴ مانع فعالیت این حزب در مناطق تحت سلطه خود شده است. پ.د.ک در حالی مانع فعالیت جنبش آزادی شده است که استان‌های هولیر و دهوک به پناهگاه جریان‌های غیرکردی و وابسته به رژیم‌های ترکیه و ایران مبدل شده‌اند. پ.د.ک در سناریویی مشابه بهار ٢٠١٨ مانع شرکت جنبش آزادی در انتخابات پارلمان اقلیم کردستان شد.

 

حزب دمکرات کردستان عراق و اتحادیه میهنی کردستان از ٢٧ نوامبر ٢٠١٨ علنا به درخواست احزاب فاشیستی حاکم بر ترکیه مانع فعالیت‌های جنبش آزادی جامعه کردستان شده‌اند و دهها عضو جنبش از جمله زنان و جوانان را بازداشت و مورد هتک حرمت قرار داده‌اند.