جنبش آزادی: صرف محکوم‌کردن و بیانیه‌دادن کافی نیست

​​​​​​​جنبش آزادی حملات ارتش ترکیه به مخمور و شنگال را تقبیح کرد و خواستار موضع‌گیری درست طرفهای سیاسی شد

بعداز ظهر دیروز جنبش آزادی جامعه‌ی کردستان کنفرانسی مطبوعاتی برگزار کرد و حملات وحشیانه‌ی رژیم ترکیه به مخمور و شنگال را محکوم کرد.

 

رئیس مشترک کل جنبش آزادی، محمد عبدالله گفت:"توطئه‌ای بین‌المللی بر ضد خلق کرد در حال انجام است و دولت ترکیه نیز سرپرستی آن را به عهده دارد. تعدادی از نیروهای بین‌المللی و منطقه‌ای نیز در این توطئه‌ها سهیم‌اند و یا سکوت کرده‌اند، همین امر سبب جسارت ترکیه در حملاتش می‌شود."

محمد عبدالله در ادامه گفت:"حکومت ترکیه در شمال کردستان سیاست شکنجه و کشتار خلق کرد را انجام می‌دهد، در روژاوا و جنوب نیز در حال اشغالگریست و به دستاوردهای خلق کرد حمله می‌کند."

 

رئیس مشترک کل جنبش آزادی در ادامه‌ی سخنانش از همه‌‌ی خلق کرد و گروههای سیاسی مختلف خواست در مقابل این حملات چشمان خود را نبندند. همچنین گفت: هر کس در مقابل این حملات وحشیانه سکوت کند، به سیاست اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه خدمت می‌کند.

 

محمد عبدالله در مورد نقش دولت ترکیه در تعطیلی دفاتر جنبش آزادی در استان سلیمانیه گفت:"زمانی که دفاتر جنبش آزادی را در سلیمانیه تعطیل کردند و کنسول ترکیه از آنها تشکر کرد، ما گفتیم که نباید در برابر این توطئه‌ها سکوت کنید، چون نقشه‌های دیگری را به دنبال خواهد داشت. حرفهای ما حقیقت داشت و جنگنده‌‌های ترکیه به مخمور و شنگال حمله کردند."

 

محمد عبدالله در پایان سخنانش خاطرنشان کرد، در تمام جهان حملات ترکیه محکوم می‌شود، در این مورد رئیس پارلمان عراق هم بیانیه‌ای صادر کرد و حملات را محکوم نمود، اما این کافی نیست و تنها نباید به محکوم کردن این حملات بسنده کرد.