جنگ و درگیری در شمال کردستان ادامه دارد

​​​​​​​ه.پ.گ اعلام کرد ارتش ترکیه در فراشین عملیاتی را آغاز کرده است و چندین سرباز کشته و زخمی شده‌اند

ه.پ.گ اعلام کرد ارتش ترکیه در فراشین عملیاتی را آغاز کرده است و چندین سرباز کشته و زخمی شده‌اند

 

مرکز اطلاع رسانی نیروهای مدافع خلق ه.پ.گ بیانیه‌ای را منتشر کرده و اعلام کرد در ۲٨ سپتامبر ارتش ترکیه در منطقه ی قلابان با ١٠ هزار سرباز و مزدور عملیاتی را آغاز کرده است اما بدون نتیجه عقب‌نشینی کرده است. همچنین نیروهای اشغالگر در سوم اکتبر اطراف روستاهای مهرین، دریان و رژدیژیان را به آتش کشیده است و سپس از منطقه عقب نشینی کرده‌اند.

 

شرح بیانیه:

"در ۲٨ سپتامبر ارتش اشغالگر ترکیه در منطقه‌ی کلا ممی از توابع قلابان- شرنخ با ۱۰ هزار سرباز و مزدور اجیر شده در روستاهای کتیر، دیراهینی و سیگرکی عملیاتی را آغاز کرده است. ارتش اشغالگر ترک در ۲۹ سپتامبر سربازها و مزدورانش را با هلی کوپتر به روستاهای دریان، آویان، آخیان، رژدی، مهرین، گردی روژنی، گردی بایراک، دولی هیزل، کانی تورشک و هوزی منتقل کرده است. همچنین در سوم اکتبر اطراف روستاهای مهرین، دریان و رژدی دیان را آتش زده و سپس خود از منطقه عقب نشینی کرده‌اند.

 

عقب‌نشینی ارتش ترکیه

ارتش ترکیه در ۲٨ سپتامبر در مرز پیردودای منطقه‌ی فراشین شهرک الکیی شرناخ عملیات دیگری را آغاز نمودند، طی این عملیات درگیری سختی میان سربازان دشمن و نیروهای ما روی داده است. از تعداد کشته و زخمیهای دشمن اطلاعی در دست نیست، در این درگیری رفیق ما چکدار آزاد تا آخرین گلوله قهرمانانه مبارزه کرد و به کاروان شهدا پیوست. رفیق دیگر سرخوبون (صادق حسن رشیدی) نیز زخمی شده و به دست دشمن افتاده است. در همان روز نیروهای دشمن عقب نشینی کرده‌اند.

 

مشخصات رفیق شهید به این شرح است:

   نام: فردی موسلو

   کد سازمانی: چکدار آزاد

   محل تولد: وان

   زمان و مکان شهادت: ٢٨ سپتامبر ٢٠١٨/ شرنخ

 

بمباران بخش نبرناف در وان

در ۱۴ سپتامبر ارتش ترکیه با جنگنده‌های خود منطقه‌ی نبرناف از توابع شهرک پاییزاوا ی وان را بمباران کرد. بعد از این بمباران ارتش اشغالگر صبح ۱۵ سپتامبر عملیاتی را آغاز نمود، در این عملیات عگید گویی (روژهات بابات) تسلیم نیروهای دشمن شده است.

 

انهدام یک دستگاه بولدوزر ارتش ترک

در سوم سوم سپتامبر نیروهای ما یک بولدزور ارتش ترکیه را که در حال جاده کشی در روستای گردی شوندر بوده منفجر کرده‌اند.

 

اسامی شهدای جانباخته:

در بیانیه ی روز ۲۶ سپتامبر آمده بود که ارتش ترکیه در منطقه‌ی روژدره دیرسیم عملیاتی انجام داده کی طی این بمبارانها ۴ رفیق ما شهید شده‌اند.

   نام: آسلی آکین

   کد سازمانی: آرژین ملازگرد

   محل تولد: موش

   زمان و مکان شهادت: ١٧ سپتامبر ٢٠١٨/ درسیم


   نام: فاطمه سالتان

   کد سازمانی: عظیمه چنار

   محل تولد: آمَد

   زمان و مکان شهادت:  ١٧ سپتامبر ٢٠١٨/ درسیم


   نام: کسیره بلیجی

   کد سازمانی: دجله گلی‌داغ

   محل تولد: وان

   زمان و مکان شهادت: ١٧ سپتامبر ٢٠١٨/ درسیم


   نام: محمد آشچی

   کد سازمانی: سفقان آردهان

   محل تولد: استانبول

   زمان و مکان شهادت: ١٧ سپتامبر ٢٠١٨/ درسیم

حملات هوایی به مناطق اسکان غیرنظامیان در گوَر

جنگنده‌های ارتش اشغالگر ترکیه به مناطق مدیا حمله‌ی هوایی کرده‌اند. در سوم سپتامبر جنگنده های ترکیه مناطق چمچو، شهید شاهین و ورخله از توابع زاپ را بمباران کردند. در همان روز جنگنده‌ها اطراف روستای ستون گور جولمیرگ را بمباران کردند و باغ و زمینهای روستاییان را به آتش کشیدند.