جوانان جوانرویی خواهان آزادی عبدالله اوجالان شدند

فعالیت‌های جوانان و بخش‌های مختلف در روژهلات کردستان همچون دیگر بخش‌های میهن برای صیانت از رهبر خلق کُرد ادامه دارد. در شهر جوانرو جوانان با پخش شب‌نامه پیام "آزادی اوجالان آزادی کردستان است" را به خلق دادند.

فعالیت‌های جوانان و بخش‌های مختلف در روژهلات کردستان همچون دیگر بخش‌های میهن برای صیانت از رهبر خلق کُرد ادامه دارد. در شهر جوانرو جوانان با پخش شب‌نامه پیام "آزادی اوجالان آزادی کردستان است" را به خلق دادند.

 

١۵ فوریه ١٩٩٩ برای ملت کُرد یادآور توطئه‌ا‌ی بین‌المللی علیه عبدالله اوجالان است. خلق کرد در روژهلات میهن از سوم اسفند با شرکت در اعتراضات گسترده توطئه بین‌المللی علیه رهبر خلق کُرد را محکوم نمودند.

 

کمیته ابتکار عمل خلق شرق کردستان، به مناسبت ١۵ فوریه، روز دستگیری رهبر آپو، با انتشار بیانیه‌ای تحت عنوان " آزادی رهبر آپو آزادی خلق شرق کردستان است "  از خلق شرق کردستان به‌ویژه جوانان و زنان خواست که در راه آزادی خود که بدون آزادی رهبر آپو ممکن نیست، سطح مبارزات خود را ارتقا داده و خواست خود را برای آزادی رهبر آپو، بطور صریح بیان کنند.

 

متن بیانیه به این شرح است:"

 

آزادی رهبر آپو، آزادی خلق شرق کردستان است

در روزهای اخیر برخی از رسانه‌ها و منابع جنگ ویژه در ترکیه اخباری تحریک‌آمیز در خصوص وضعیت رهبر ملت کُرد، رهبر آپو منتشر کردند. این درحالی است که هر چهار بخش کردستان در مرحله‌‌ای حساس قرار دارد و خلقمان بیش از پیش به آزادی خود نزدیک شده است. مبارزات برحق ملت کُرد دشمنان را به هراس انداخته است. مبارزاتی که رهبرمان، رهبر آپو زندگی خود را کاملا به آن اختصاص داده و هم‌اکنون در امرالی، عظیم‌تر از گذشته به آن ادامه می‌دهد. همچو کمیته ابتکارعمل خلق شرق کردستان آشکارا اعلام می‌داریم که موجودیت رهبر آپو، موجودیت ملت کُرد است و آزادی هر دو توأمان تحقق خواهد یافت. پس به دشمنان ملت کُرد هشدار می‌دهیم که از هرگونه توطئه‌ای علیه رهبر آپو برحذر باشند.

دولت‌های ایران، ترکیه، عراق و سوریه همچنان آزادی را حق ملت کُرد نمی‌دانند و با حمله به شمال، غرب و جنوب کردستان و سرکوب خلقمان در شرق کردستان درصدد نابودی دستاوردهای ملت کُرد و اشغال مجدد کردستان هستند. در این بحبوحه که همانا جنگ سرنوشت‌ساز خاورمیانه در جریان است و بازهم کردستان را تبدیل به میدان اصلی این جنگ نموده‌اند، ما همچون ملت شرق کردستان سکوت نخواهیم کرد و با تمام توان در راه آزادی رهبر آپو جانفشانی می‌کنیم و جهت هرگونه مبارزه عملی در تمامی میادین حاضریم. برای اتحاد ملت کُرد در سطح هر چهاربخش کردستان هم آماده‌ایم و یک لحظه از پای نمی‌نشینیم. زمان، زمان آزادی رهبر آپو، ملت کُرد و کردستان است. لذا از تمامی خلقمان در شهرهای شرق کردستان، ایران و ملت‌های داخل کردستان می‌خواهیم که در راه آزادی خود که بدون آزادی رهبر آپو ممکن نمی‌گردد، به مبارزه دست بزنند و خواست خود برای آزادی رهبر آپو را بطور راسخ اعلام دارند. از جوانان، زنان و اقشار مختلف جامعه خود می‌خواهیم این فرصت عظیم برای آزادی را به اوج رسانده و با آزادی رهبرمان، تاریخی عظیم بیافرینیم. همچو کمیته ابتکار عمل خلق شرق کردستان اعلام می‌کنیم که همراه تمامی خلقمان برای آزادی رهبر آپو تحت هر شرایطی آماده‌‌ایم."

 

به همین مناسبت، عده‌ای از جوانان آپویی با پخش تصاویر و نوشته‌هایی از عبدالله اوجالان در خیابان شافعی، سطح بازارچه و مجتمع الماس، دبستان محمد بروجردی و مسجد قادری شهر جوانرو در روزهای یکشنبه و دوشنبه، توطئه‌ی بین‌المللی علیه رهبر خلق کُرد عبدالله اوجالان را محکوم نموده و خواستار آزادی عبدالله اوجالان همچون حیاتی‌ترین خواسته خلق کُرد شدند.