جوانان میهن دوست سیاست تعریب کرکوک و حملات اشغالگرانه دولت ترک را محکوم کردند

با پیشاهنگی جوانان میهن دوست و جنبش آزادی در جنوب کردستان علیه سیاست تعریب کرکوک و اشغال علیه کردستان کنشی انجام شد.

  جوانان میهن دوست جنوب کردستان با محکوم نمودن سیاست تعریب و اشغال کردستان از تمامی میهن دوستان درخواست کردند موضع گیری نمایند.

  جوانان میهن دوست با قرائت بیانیه ای اعلام کردند: "امروزه توطئه‌ای تمامی کردستان را تهدید میکند. هر روزه اشغالگران با سیاست تعریب و ایجاد هرج و مرج در زندگی شهروندان، زندگی آنها را تحت تهدید قرار میدهند. متاسفانه این سیاستها هر روزه در مقابل چشم مسئولان انجام میگیرند. هزاران هکتار از مزارع گندم را به آتش کشیده و نابود شدند. معلوم شده است، این سیاستها با حمایت کشورهای منطقه انجام شده و با انتقال اعراب به منطقه خواهان خروج اهالی از منطقه هستند. مسئولان اقلیم کردستان و حکومت عراق در برابر این اعمال مسئول هستند و لازم است از این پس شهروندان قربانی کشمکشهای سیاسی نگردند. همچنین برای بازگردانی صلح و آرامش لازم است که مشکلات حل شوند."

  در ادامه بیانیه آمده است: "ارتش اشغالگر ترکیه روزانه نیروهایش را در منطقه مستقر میکند، به روستا و مزراع اهالی منطقه زیان وارد کرده و شهروندان، نیروهای گریلا و پیشمرگ را به شهادت می رساند. حکومت اقلیم کردستان تاکنون نه تنها موضعی اتخاذ نکرده‌اند بلکه با آنها همکاری میکند. به همین دلیل از حکومت عراق و پارلمان درخواست میکنیم در برابر این حملات سکوت نکنند. این حملات تنها علیه مناطق حفاظتی مدیا نبوده بلکه اقدامی برای اشغال تمامی کردستان و کرکوک و موصل است. از تمامی میهن دوستان درخواست می‌نماییم در برابر این اشغالگری موضع گیری نموده و سکوت نکنند. "

  در پایان بیانیه جوانان میهن دوست جنوب کردستان اعلام کردند، "ما سیاستهای تعریب، به آتش کشیدن مال و ملک شهروندان و حملات اشغالگرانه را محکوم نموده و درخواست می‌نماییم دربرابر این حملات نابودگر سکوت پایان یافته و شهروندان قربانی سیاست منفعت طلبان نگردند. "