حراست آموزش و پرورش کرماشان و سنه، معلمین متحصن را به توبیخ و تعلیق تهدید کرد

​​​​​​​به گفته منابع آگاهی از ادارات آموزش و پرورش دو استان کرماشان و سنه، مسئولان حراست در جلسه‌ای روئسای مراکز آموزش و پرورش شهرهای این دو استان را فراخوانده و در مورد تحصن روزهای ٢٢ و ٢٣ آبان به آنان هشدار داده‌اند

به گفته منابع آگاهی از ادارات آموزش و پرورش دو استان کرماشان و سنه، مسئولان حراست در جلسه‌ای روئسای مراکز آموزش و پرورش شهرهای این دو استان را فراخوانده و در مورد تحصن روزهای ٢٢ و ٢٣ آبان به آنان هشدار داده‌اند

 

در پی فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران از معلمان سراسر کشور برای پیوستن به تحصن اعتراضی در روزهای ۲۲ و ۲۳ آبان‌ماه، مراکز آموزش‌و‌پرورش در استان‌های سنه و کرماشان تمامی مدیران مدارس در سطح شهرستان‌ها را فراخوانده و به آنها اخطار داده‌اند که در صورت اجرای تحصن توسط معلمان، به شدت با آنها برخورد خواهد شد

 

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران طی فراخوانی از معلمان سراسر کشور در تمامی مقاطع تحصیلی دعوت کرده‌ که روزهای سه‌شنبه و چهار‌شنبه هفته جاری (۲۲ و ۲۳ آبان‌ماه) در اعتراض به "طرح معلم تمام وقت" ضمن حضور در مدرسه از رفتن به کلاس‌ها خودداری کرده و در دفتر مدارس تحصن کنند.

 

پیشتر نیز در مهرماه ‌سال جاری شورای هماهنگی از معلمان سراسر ایران دعوت به عمل آورده بود که در روزهای ۲۲ و ۲۳ در دفتر مدارس تحصن برپا کنند. این فراخوان با مشارکت گسترده‌ی معلمان در سراسر کشور روبرو شد. این تحصن در اعتراض به "عدم افزایش دستمزد معلمان"، "تبعیض در ساختار آموزشی"، " تداوم بازداشت فعالان صنفی"، "اعمال نشدن رتبه‌بندی معلمان" و... برگزار شده بود.

 

تحصن مهرماه سال‌جاری در اعتراض به  "گرانی و تورم"، "کیفیت‌زدایی از آموزش"، "عدم اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری"، "اعمال نشدن رتبه‌بندی برای معلمان"، "عدم افزایش دستمزد معلمان"، "تاراج صندوق ذخیره فرهنگیان"، "تبعیض در ساختار نظام آموزشی" و "تداوم بازداشت فعالان صنفی" برگزار شده بود.

 

اتحادی که معلمان سراسر ایران در اجرای تحصن مهرماه سال جاری از خود نشان داده بودند، حکومت را به ترس واداشته است به گونه‌ای که روسای مراکز آموزش‌پرورش در سطح شهرستان‌ها و استان‌ها را ملزم به پاسخگویی در قبال آن کرده‌اند. و این در حالیست که طبق اصل ۲۶ و ۲۷ قانون اساسی ایران، معلمان هم حق عضویت در تشکل‌های غیردولتی و هم حق برپایی تحصن بدون مجوز برای دستیابی بە مطالبات خود را دارند. 

 

 با انتشار فراخوان دوم از سوی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان، مسئولان حراست، روئسای مراکز آموزش‌وپرورش را مجبور کرده‌اند تا مدیران مدارس را تهدید کنند که در صورت اجرای تحصن در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری با آنها برخورد امنیتی خواهد شد و همچنین توبیخ و تعلیق از کار در انتظار معلمان تحصن‌کننده خواهد بود.

 

لازم به ذکر است که تعدادی از اعضای کانون صنفی معلمان به نام‌های محمد بهشتی لنگرودی، اسماعیل عبدی، روح‌الله مردانی، علی اکبر باغبانی، بختیار معروفی، محمد ثانی، عباس واحدیان و محمد صالح شکری تنها به دلیل پیگیری مطالبات برحق معلمان از سوی دادگاه‌های ایران به زندان و تبعید محکوم شده‌اند.