حزب اتحاد دمکراتیك از گفتگوهای میان م.س.د و رژیم سوریه حمایت کرد

حزب اتحاد دمکراتیك در بیانیه‌ای با تأکید بر لزوم آزادسازی عفرین، از گفتگوهای شکل گرفته میان نمایندگان مجلس سوریه دمکراتیك با هیئت نمایندگی دولت در دمشق حمایت کرده است.

حزب اتحاد دمکراتیك در بیانیه‌ای با تأکید بر لزوم آزادسازی عفرین، از گفتگوهای شکل گرفته میان نمایندگان مجلس سوریه دمکراتیك با هیئت نمایندگی دولت در دمشق حمایت کرده است. پ.ی.د با رد زبان تهدید و خشونت در رابطه با مسائل داخلی، همچنین بر نامشروع بودن حضور نظامی ترکیه در خاک سوریه تأکید می‌کند.

 

حزب اتحاد دمکراتیک در بیانیه‌ای که پس از نشست عمومی این حزب صادر شده است حمایت خود از دیدارهای صورت گرفته میان مجلس سوریه دمکراتیك با دولت سوریه در دمشق را اعلام کرد و به گزینەهای احتمالی در استان ادلب واکنش نشان داد.

 

پ.ی.د بر لزوم آزادسازی کانتون عفرین پیش از هر چیز دیگر در روژاوا تأکید کرده که ماه مارس ٢٠١٨ توسط ارتش ترکیه و گروههای تروریست وابسته به آنکارا به اشغال درآمد.

 

این بیانیه همچنین به حمایت نیروهای دمکراتیك و لائیک بین‌المللی از خروج نظامیان اشغالگر عفرین، و همچنین سکوت جامعه بین‌المللی در برابر جنایات جنگی ترکیه و طرح تغییر بافت جمعیتی در این شهر و روستاهای آن در شمال سوریه اشاره می‌کند.

 

پ.ی.د در ادامه، از آغاز دور نهایی عملیات نیروهای سوریه دمکراتیك علیه داعش در حومه شرقی رود فرات و استان دیرالزور اعلام پشتیبانی کرده و می‌گوید برقراری صلح در سوریه که از هشت سال پیش درگیر جنگی ویرانگر بوده است، به خروج نیروهای اشغالگر،  پاکسازی گروههای افراطی و گشایش دمکراتیك داخلی بستگی دارد.

 

حزب اتحاد دمکراتیك گفتگوهای مقدماتی میان نمایندگان مجلس سوریه دمکراتیك با رژیم سوریه را مثبت ارزیابی کرده و تصریح می‌کند که استفاده از زبان تهدید و روی آوردن به نظامی‌گری هیچ نتیجه‌ای به جز ویرانی بیشتر و دوری مردم سوریه از یکدیگر به دنبال نخواهد داشت.

 

این بیانیه البته تأکید دارد که این گفتگوها در صورتی می‌تواند مطلوب باشد که به قبول حاکمیت ملی در سوریه‌ای غیر متمرکز و دمکراتیك منجر شود.

 

پ.ی.د مدل دایر شده در مناطق شمال و شرق سوریه که یک فدراسیون شامل خودمدیریتی‌های بومی است را برای سراسر سوریه پیشنهاد می‌دهد.

 

گزینەهای احتمالی در ادلب که اصلی‌ترین مرکز تجمع گروههای تبهکار تحت حمایت ترکیه است نیز از موضوعات مورد بحث در بیانیه پ.ی.د است.

 

این بیانیه با یادآوری آنکه ادلب توسط جبهه النصره و گروههای تبهکار دیگر اشغال شده است می‌گوید ترکیه با تلاش برای مشروعیت‌بخشی به این وضعیت می‌خواهد این منطقه را مانند دوران عثمانی به خاک کشورش ضمیمه کند.