حزب کارگران کردستان: دنیز گزمیش(ها) در مبارزه ما همچنان حضور دارند

حزب کارگران کردستان: گرامیداشت یاد و خاطره پیشاهنگان انقلابی مانند ماهر چایان، دنیز گزمیش و ابراهیم کایپاک کایا در مرحله کنونی مقاومت تحت عنوان درهم شکستن فاشیسم همچنان حضور دارند.

کمیته رهبری حزب کارگران کردستان در ارتباط با سالروز اعدام دنیز گزمیش، یوسف آسلان و حسین اینان بیانیه‌ای منتشر نمود.

 

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

"۴۷ سال از اعدام دنیز گزمیش، حسین اینان و یوسف آسلان به پیشاهنگان 'تیکو' که در ۶ مه سال ۱۹۷۲ اعدام شدند گذشت. در سالروز اعدام این عده، ما یاد و خاطره پیشاهنگان جوان ترکیه و کردستان و  جنبش خلقی را گرامی داشته و پیمان می بندیم که آرمانهای آنان را در این مرحله از مقاومت با عنوان درهم شکستن فاشیسم و آزادی کردستان را تحقق بخشیم. ما چهل است که با آرمانهای این پیشاهنگان انقلابی آزادی کردستان به مبارزه دست زده ایم، اکنون نیز همچنان در گرامیداشت یاد و خاطره این انقلابیون در مرحله مقاومت علیه انزوا به سوی سربلندی گام می گذاریم.

 

ما به عنوان جنبش و خلق، نیک براین نکته واقف هستیم که رهبر اوجالان در عرصه پیشرفت و دست‌یابی به راه حل این پیشاهنگان را مد نظر قرار داده است. رهبر آپو همواره اظهار می‌داشت که حرکت وی در راستای گرامیداشت یاد و خاطره ماهر چایان، دنیز گزمیش و ابراهیم کایپاک‌کایا است. هم از تاثیرگذاری آنان با احترام یاد می‌نمود و هم اعلام می‌داشت که در مسیر حرکت آنان قرار دارد. خط رهبری در کردستان ۴۷ سال است که بر این مبنا قرار دارد.

 

مقاومت انقلابی علیه کودتای نظامی ۱۲ سپتامبر به مقاومت مشترک جوانان ترکیه و کردستان منجر شد. اتحاد دنیز، یوسف و حسین به بهترین وجه بازتاب دهنده این واقعیت است. اتحاد رهبر عبدالله اوجالان، هاکی کارر و کمال پیر در میان صفوف حزب کارگران کردستان نیز یاد آور این امر است. طنین فریادهای دنیز، یوسف و حسین به هنگام اعدام که فریاد می زدند زنده باد اتحاد خلقهای ترکیه و کردستان و مبارزه آنها، بر این مبنا قرار داشت.

 

اکنون اتحاد و مبارزه مشترک خلق و انقلابیون ترکیه و کردستان در میان صفوف 'جنبش متحد انقلابی خلق‌ها' بر چنین گذشته‌ای متکی‌ست.  مبارزه برای ترکیه دمکراتیک و کردستان آزاد و مخالفت با فاشیسم آ.ک.پ/ م.ه.پ نیز بر این اساس است. مقاومتی که اکنون با پیشاهنگی لیلا گوون و مقاومت روزه مرگ در جریان است، گسترش خواهد یافت و به سربلندی تاریخی منتهی می‌گردد. خلق کرد و جنبش آزادیخواهی بدینگونه با گرامیداشت یاد و خاطره دنیز گزمیش، یوسف آسلان و حسین اینان از این انقلابیون پیشاهنگ یاد می‌نماید در ماه مه که ماه شهدا است، ما مرحله مقاومت را بر مبنای خط مشی دست یابی به سرفرازی به پیش خواهیم برد. کاروان شهدای ما بر مبنای خط رفیق هاکی کارر حرکت می‌نماید و گسترش می‌یاید. رفیق روبار- حسین پویراز- که در  ماه مه شهادت وی را اعلام نمودیم تحت تاثیر حسین اینان به صفوف جنبش آزادیخواهی ما پیوسته بود.

 

بر این مبنا ما بار دیگر نیز یاد و خاطره رفیق روبار و رفیق خلیل و رفیق مراد را گرامی می‌داریم. رفیق روبار چهل سال از عمر خود را و رفیق مراد نیز بیست سال از عمر خود را در میان صفوف مقاومت حزب کارگران کردستان ادامه دادند. هیچ نیروی مادی و حیات نتوانست این رفقا را از مبارزه بازدارد. این رفقای شهید همواره چراغ راه ما خواهند بود و در مرحله مقاومت درهم شکستن فاشیسم و خاتمه دادن به انزوا نیز همچنان حضور دارند. ما اعلام می‌نماییم که روح رفیق روبار، خلیل و مراد همواره در میان صفوف مبارزه کردستان آزاد و خاورمیانه دمکرات ساری و جاری خواهند بود. همزمان، ما رفقای شهیدمان، شیرین علم‌هولی و ۴ رفیق دیگری را که در ۹ مه سال ۲۰۰۹ در ایران به دار کشیده شدند؛ اوزان مزگین (غربت آیدین) را که در ۱۱ مه سال ۱۹۹۲ در تاتوان به شهادت رسید و اولاش بایراکدار اوغلو پیشاهنگ حزب کمونیست انقلابی را نیز که در ۹ مه سال ۲۰۱۷ در رقه، در جریان نبرد علیه داعش شهید شد، را به یاد می‌آوریم. ما اعلام می‌داریم که رفقایمان، در مرحله مقاومت خاتمه دادن به انزوا و در هم شکستن فاشیسم همچنان حضور داشته و ما آرمانهای انان را تحقق خواهیم بخشید."