حزب کارگران کردستان نشست سالانه‌ی خود را برگزار کرد

​​​​​​​حزب کارگران کردستان- پ.ك.ك می‌گوید علیرغم تداوم حملات سنگین ترکیه در نخستین هفته ماه اکتبر امسال نشست سالانه خود را برگزار کرده است. پ.ك.ك از برنامه ریزی برای چهل و یکمین سال مبارزه خبر داده و بر پیروزی تأکید می‌کند

حزب کارگران کردستان- پ.ك.ك می‌گوید علیرغم تداوم حملات سنگین ترکیه در نخستین هفته ماه اکتبر امسال نشست سالانه خود را برگزار کرده است. پ.ك.ك از برنامه ریزی برای چهل و یکمین سال مبارزه خبر داده و بر پیروزی تأکید می‌کند

 

کمیته مرکزی حزب کارگران کردستان- پ.ك.ك بیانیه‌ای در رابطه با نشست سالانه خود منتشر کرده و می‌گوید تمامی مسائل موجود مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

 

پیروزی نیروهای سوریه دمکراتیك در رقا و هجوم فاشیستی ترکیه به عفرین در سوریه، لشکرکشی به ارتفاعات اقلیم کردستان، حمله نظامی به مناطق حفاظتی مدیا، شنگال و شمال کردستان از جمله موضوعات مورد بحث در این نشست بوده‌اند.

 

پ.ك.ك بر تحقق آرمان آزادی و برابری پافشاری کرده و می‌گوید مقاومت تاریخی تا زمان پیروزی ادامه پیدا خواهد کرد.

 

در این بیانیه از کردستان به عنوان مرکز جنگ جهانی سوم یاد شده که مانند دوران پس از جنگ جهانی دوم، تقسیمات سیاسی تازه‌ای در خاورمیانه ایجاد خواهد کرد.

 

پ.ك.ك در بیانیه خود می‌گوید مبارزات چهل ساله آن به تحولات دمکراتیك در میان عرب‌ها و نیروهایی منجر شد که پیش از این خلق کُرد و حقوق آنها را نادیده و انکار می‌کردند. اما دو رژیم ترکیه و ایران همان سیاست انکارگری کردها را ادامه داده‌اند.

 

حزب کارگران کردستان اولویت خود را جنگ انقلابی برای سرنگونی ائتلاف فاشیستی حاکم بر ترکیه بیان کرده است.

 

مبارزه برای از بین بردن حصر رهبر خلق کُرد، عبدالله اوجالان در زندان جزیره امرالی ترکیه از دیگر تصمیمات اصلی نشست بوده و کمپین‌ها در این باره ادامه پیدا می‌کنند.

 

در بخشی از این بیانیه از اجتماعات مناطق شمال و شرق سوریه که از وجود داعش و گروههای تبهکار پاکسازی شده‌اند خواسته شده از نیروهای آزادی‌خواه خود پشتیبانی کنند. پ.ك.ك همچنین بر لزوم آزادسازی عفرین و حفاظت از فدراسیون دمکراتیك در حومه شرقی رود فرات تأکید می‌کند.

 

این بیانیه از مردم اقلیم فدرال کردستان نیز خواسته است ضمن اعتراض و مقاومت در برابر اشغالگری ارتش ترکیه در خاک جنوب، به احزاب همکار با نیروهای اشغالگر برای تغییر رویه فشار بیاورند.

 

پ.ك.ك در رابطه با شرق کردستان نیز از لزوم سازمان‌یافتگی قوی برای شکست دادن فاشیسم گفته و همچنین خواستار حمایت از کمپین آزادی رهبر اوجالان شده است.

 

کمیته مرکزی حزب کارگران کردستان با پیشبینی وقوع نبردهای سنگین در چهل و یکمین سال مبارزه، به کلیه انقلابیون جانباخته ادای احترام کرده و می‌گوید تا زمان پیروزی از پای نخواهند نشست.