حزب کومونیست فرانسه: روژاوا باید تحت حفاظت بین‌المللی قرار گیرد

حزب کمونیست فرانسه به تهدیدهای اردوغان رئیس جمهور ترکیه در مورد اشغال روژاوا اشاره کرد و اعلام کرد، باید روژاوا تحت محافظت بین‌المللی قرار گیرد

حزب کمونیست فرانسه بیانیه‌ای در مورد تهدیدهای روژاوا توسط ترکیه منتشر کرد، در این بیانیه آمده است:"این حمله که پس از اشغال عفرین برای آن خود را حاضر می‌کنند، بر علیه یک تجربه‌ی موفق، صلح‌طلبانه و دمکراسی‌خواهانه‌ی کردهاست که در جهان به نیرویی اساسی برضد داعش تبدیل شده‌اند".

 

این تصمیم بدون موافقت روسیه و آمریکا گرفته نشده است

حزب کمونیست فرانسه همچنین اعلام کرد، بسیار دشوار است چنین تصمیمی (تصمیم اشغال روژاوا توسط ترکیه) بدون دیدار و گفتگو با روسیه و فرماندهان نظامی آمریکا گرفته شده باشد.

 

باید روژاوا تحت محافظت بین‌المللی قرار گیرد

در بخش دیگری از بیانیه‌ی حزب کمونیست فرانسه آمده است: "فرانسه، اتحادیه‌ی اروپا و سازمانهای بین‌المللی برای آنکه از یک جنگ جنایتکارانه جلوگیری کنند، باید هرچه سریعتر وارد عمل شوند.حزب کمونیست فرانسه از کردهای سوریه حمایت می‌کند و اعلام یک جنگ تازه توسط رژیم دیکتاتوری ترکیه را محکوم می‌کند".

 

حزب کمونیست فرانسه از دولت کشورش خواست، به منظور حفاطت بین‌المللی از روژاوا و پایان دادن به سیاستهای غیرقانونی و اشغالگرانه‌ی ترکیه، باید این مسئله را در شورای امنیت سازمان ملل مطرح کند.