سخنگوی ه.د.پ: حصر اوجالان حصر ملت کرد است

​​​​​​​سخنگوی حزب دمکراتیک خلق‌ها روز گذشته در کنفرانسی مطبوعاتی گفت:"آ.ک.پ و دم و دستگاهش می‌گویند که اگر شما کرد و ه.د.پ[‌ای] باشید، دیگر حقوق [این كشور] شامل‌تان نمی‌شود." سخنگوی ه.د.پ حصر بر امرالی را به انزوا کشیدن یک ملت عنوان کرد.

اعتصاب غذا در صیانت از رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان در کردستان و خارج از میهن ادامه دارد و از سوی دیگر حمایت‌ها از لیلا گووَن نماینده سابق حزب دمکراتیک خلق‌ها و رییس مشترک ک.ج.د که از ٢٩ روز پیش دست به اعتصاب غذا زده است گسترش می‌یابد.

 

عصر دیروز نمایندگان ه.د.پ در مجلس ترکیه طی کنفرانسی مطبوعاتی به اعتصاب غذای سه روزه خود پایان دادند. در کنفرانس خبری نمایندگان متحصن ه.د.پ ساروهان اُلوچ سخنگوی این حزب و هر کدام از هدا کایا، دلشاد جانباز و علی کنعان‌اوغلو شرکت کردند.

 

الوچ به نشست شورای رهبری ه.د.پ در آنکارا اشاره کرده و خاطرنشان کرد که در این نشست به بررسی اقدامات آتی مبارزه می‌پردازیم. وی به لیلا گووَن که در اعتصاب غذا بسر می‌برد درود فرستاد.

 

"حقوق ترکیه شامل کردها نمی‌شود"

سخنگوی ه.د.پ در سخنان خود افزود:"رژیم حاکم [آ.ک.پ] و دم و دستگاه دادگستری‌اش مدعی‌اند که 'حقوق ترکیه شامل کردها و اعضای ه.د.پ نمی‌شود'." الوچ به حبس سری ثریا اوندر سخنگوی هیئت مذاکرات امرالی توسط رژیم ترک پرداخته و گفت:"اوندر را به دلایل واهی زندانی کرده‌اند. صلاح‌الدین دمیرتاش رییس مشترک سابق حزبمان را هم با بهانه‌های واهی به زندان محکوم کرده‌اند، علی‌ رغم اینکه دادگاه حقوق بشر اروپا حکم به آزادی دمیرتاش داده است اما حبس وی همچنان ادامه دارد."

 

الوچ از هواداران صلح و دمکراسی در ترکیه خواست تا برای عدالت، آزادی و جامعه برابر فعالیت‌های خود را گسترش دهند و درکنار ه.د.پ قرار گیرند. وی گفت آنانکه در مقابل حملات رژیم علیه ه.د.پ سکوت کرده‌اند سخت در اشتباهند زیرا این حملات آنها را هم در بر خواهد گرفت.

 

وی سپس خواهان آزادی فوری لیلا گووَن و پایان حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان شد. سخنگوی ه.د.پ حصر اوجالان از سوی رژیم ترک را حصر تمام ملت کرد خواند.