حصر اوجالان در شهرهای پاریس، وین و گراس محکوم شد

کردهای ساکن در کشورهای اروپایی با برگزاری تجمع اعتراضی و راهپیمایی حصر اوجالان را محکوم کردند

کردهای ساکن در کشورهای اروپایی با برگزاری تجمع اعتراضی و راهپیمایی حصر اوجالان را محکوم کردند. در پاریس پاتیخت فرانسه، وین پایتخت اتریش و شهر گراس گردهمایی و راهپیمایی اعتراضی برگزار گردید

 

پاریس

با فراخوان جنبش زنان کُرد در فرانسه-"ت.ژ.ک-ف" و جامعه دمکراتیک کردها در فرانسه- "ج.د.ک- ف" ساعت ١٧ شنبه (٧ مهر- ٢٩ سپتامبر) در میدان ریپوبلیک پاریس تظاهراتی اعتراضی برگزار شد.

 

کردستانی‌ها و دوستان آنان پلاکارد بزرگی را که روی آن عبارت "زندگی رهبر خلق کُرد عبدالله اوجالان در معرض خطر قرار دارد، مسئولیت آن با توطئه‌گران و شرکای آنان است" نوشته شده بود حمل می‌کردند. شرکت کنندگان از آغاز تا پایان تظاهرات شعارهای "آزادی برای اوجالان" و "اردوغان دیکتاتور" سر دادند و اقدام به توزیع بیانیه مابین شهروندان پاریس نمودند.

راهپیمایان پس از رسیدن به میدان باستیل گردهمایی اعتراضی خود را آغاز کردند. گردهمایی با یک دقیقه سکوت به پاس شهدای راه آزادی آغاز شد و سپس فرات واتو سیاستمدار کُرد طی سخنانی اظهار کرد:"رهبر آپو رهبری است که امید به زندگی آزاد را در میان خلق‌های ستمدیده خاورمیانه، زنان و جوانان زنده کرده است. ما تا زمان آزادی اوجالان به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهیم".

 

گردهمایی با سردادن شعار "زندگی بدون رهبری را نمی‌پذیریم" به پایان رسید.

 

وین

در شهر وین پایتخت اتریش تجمعی با شعار "آزادی برای اوجالان و صلح برای کردستان" برگزار شد. این تجمع از سوی مرکز جامعه دمکراتیک کرد در وین سازماندهی شده و در میدان هافبورگ هلدن پلاتز برگزار شد.

 

گردهمایی با احترام به شهیدان راه آزادی و از جمله شهید امید آجار- که روز گذشته در محکومیت حصر اوجالان و همکاری رژیم آلمان تا ترکیه خود را به آتش کشیده بود- آغاز شد.

 

سپس نورجان گلریز رییس مشترک مجلس خلق دمکراتیک در وین طی سخنانی به ٢٠ سال حبس رهبر خلق کُرد از سوی رژیم ترکیه پرداخت و ممنوعیت هرگونه کسب خبر از اوجالان و دیدار وکلا با وی را در هفت سال گذشته خاطرنشان کرد. نورجان اظهار کرد:"هر روز به نگرانی ما در مورد وضعیت جسمی و امنیت جانی رهبرمان افزوده می‌شود."

 

گردهمایی پس از دو ساعت و با سردادن شعارهایی در محکومیت توطئه علیه ملت کُرد و حصر اوجالان به پایان رسید.

 

گراس

در شهر گراس اتریش هم کردها و دوستان آنان با فراخوان مرکز جامعه دمکراتیک کردها ساعت ١۵ عصر دیروز (شنبه ٧ مهر/٢٩ سپتامبر) گردهم آمدند و تشدید حصر بر رهبر خلق كُرد را محکوم نموده خواهان آزادی فوری وی شدند.

 

شرکت کنندگان ضمن توزیع بروشور میان ساکنان شهر پلاکارد بزرگی در دست داشتند که مضمون "آزادی برای اوجالان" روی آن نوشته شده بود.