حصر اوجالان و حکم دادگاه حقوق بشر اروپا از سوی دهها هزار کردستانی محکوم گردید

​​​​​​​کردها و دوستان آنان در شهرهای  آمستردام، مارسیلیا، مونت‌پولیه و پافوس با شرکت در راهپیمایی‌های اعتراضی سیاست‌های فاشیستی رژیم ترک در قبال رهبر خلق کُرد عبدالله اوجالان و حکم دادگاه حقوق بشر اروپا را محکوم کردند

دیروز (شنبه ٧ مهر / ٢٩ سپتامبر) کردها و دوستان آنان در شهرهای  آمستردام، مارسیلیا، مونت‌پولیه و پافوس با شرکت در راهپیمایی‌های اعتراضی سیاست‌های فاشیستی رژیم ترک در قبال رهبر خلق کُرد عبدالله اوجالان و حکم دادگاه حقوق بشر اروپا را محکوم کردند

 

آمستردام

در شهر آمستردام هزاران نفر از کردستانیان و دوستان آنان با برگزار تجمع اعتراضی حصر رهبر خلق کُرد از سوی رژیم ترکیه را  محکوم کردند. آنان همچنین نسبت به حکم دادگاه حقوق بشر اروپا مراسم اعتراض خود را نشان دادند. در این گردهمایی پلاکاردهایی با زبان‌های هلندی میان شهروندان توزیع گردید و شعارهایی در رابطه با آزادی رهبر خلق کُرد سر داده شد. شرکت کنندگان دیدار دیکتاتور ترک از کشور آلمان را محکوم کردند.

 

مارسیلیا

در شهر مارسیلیای فرانسه هم کردها و دوستان آنان طی راهپیمایی اعتراضی تداوم حصر بر اوجالان محکوم گردید. این تجمع اعتراضی از سوی جوانان آزاد و مرکز جامعه دمکراتیک کردهای مارسیلیا سازماندهی شده بود. گردهمایی از ساعت ١۵ در میدان کانابیر آغاز شد و شرکت کنندگان شعارهای "زنده باد رهبر آپو" و "آزادی برای اوجالان" سر دادند. در این راهپیمایی هم بروشورهایی در رابطه با سیاست‌های نژادپردستانه رژیم ترک میان شهروندان فرانسوی توزیع گردید.

 

مونت‌پولیه

در پاسخ به فراخوان مرکز جوامع دمکراتیک کردستانی صدها نفر از کردهای ساکن در مونت‌پولیه گردهم آمده و بسوی کامیدی در مرکز شهر دست به راهپیمایی اعتراضی زدند. شرکت‌کنندگان بدون وقفه شعارهای "زنده باد رهبر آپو"، "همه ما پ.ک.ک‌ای هستیم"، "موقعیت سیاسی برای کردستان و آزادی برای اوجالان"، "زندگی بدون رهبری را نمی‌پذیریم" و "اردوغان قاتل" سردادند.

جواد گونش از اعضای دیوان ریاست مشترک جوامع دمکراتیک کردستان طی سخنان اظهار کرد:"نباید فراموش کنیم که همه دَین‌دار رهبر آپو هستیم، تا زمانی که آزادی ایشان میسر نگردد امنیت زندگی هیچکدام ما وجود ندارد. بنابراین لازم است اینگونه رفتار کنیم، حکم دادگاه حقوق بشر اروپا را سیاسی میدانیم و آنرا بشدت محکوم می‌کنیم. آنان با این حکم دشمنی خود را با ملت کُرد نشان دادند."

 

شایان ذکر است که نمایندگان احزاب چپگرای فرانسه هم در این راهپیمایی حضور داشتند.

 

پافوس

در شهر پافوس کشور قبرس هم با هدف جلب توجه به تداوم سیاست‌ تداوم حصر رهبر خلق كُرد از سوی رژیم ترک تجمع اعتراضی برگزار گردید.

 

شرکت‌کنندگان از کمیته منع شکنجه و نهادهای بین‌المللی خواستند تا به وظایف اخلاقی و قانونی خود عمل کنند.