حصر عبدالله اوجالان و اقدام آمریکا علیه پیشاهنگان کردستان در چهار شهر اروپایی محکوم شد

​​​​​​​کردها و دوستان آنان در شهرهای آتن، زوریخ، پاریس و بروکسل حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان و تصمیم آمریکا علیه پیشاهنگان مبارزه کردستان را محکوم کردند

آتن

راهپیمایی آتن عصر دیروز (١٧ نوامبر) در مقابل دانشگاه هولتکمیک آغاز شد و در آن سوسیالیست‌ها، آنارشیست‌ها و اعضای حزب سریزا و کردهای ساکن در یونان شرکت کردند.

 

 

این راهپیمایی تا مقابل ساختمان سفارتخانه آمریکا ادامه یافت. شرکت کنندگان با قرائت بیانیه‌ای اقدام دولت آمریکا علیه سه تن از رهبران ارشد پ.ک.ک را محکوم کردند. همچنین حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان و سکوت مجامع بین‌المللی در قبال جنایت‌های رژیم ترک محکوم شد.

پاریس

ظهر دیروز در شهر پاریس پایتخت فرانسه تجمعی برگزار شد. در این گردهمایی اقدام آمریکا علیه پیشاهنگان پ.ک.ک و ک.ج.ک محکوم گردید. ودات بینگول رییس مشترک مرکز جوامع دمکراتیک و بریوان فرات سخنگوی جنبش زنان کرد در فرانسه سخنانی ایراد کردند.

 

بینگول در اظهارات خود با یادآوری اقدام لیلا گووَن که در صیانت از رهبر آپو دست به اعتصاب غذا زده است را ارزشمند دانسته و گفت: خلق کرد بایست با مبنا قرار دادن مقاومت به مبارزه ادامه دهد.

 

بریوان فرات هم در سخنانی به تداوم توطئه بین‌الدولی علیه کردها اشاره نمود و تصریح کرد که کردها تمام نقشه‌‌های دشمنان و فتنه‌گران را برهم می‌ریزند. زیرا جنبش آزادیخواهی کردستان به نیروی خلق متکی است و تا دستیابی به آزادی همچنان مبارزه را ادامه می‌دهد.

 

بروکسل

از ساعت ١٣ ظهر دیروز در ایستگاه مرکزی ترن شهر بروکسل بلژیک تجمعی اعتراضی از سوی کردها و دوستان آنان برگزار شد. در این تجمع اقدام دولت آمریکا و سیاست‌های خصمانه رژیم مستبد ترکیه محکوم شد. شرکت کنندگان شعارهایی در صیانت از عبدالله اوجالان و پ.ک.ک سر دادند.

زوریخ

همیهنان کردستانی و دوستان آنان در شهر زوریخ کشور سوییس هم ظهر دیروز با برگزاری میتینگ حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان و اقدام آمریکا علیه پیشاهنگان جنبش آزادیخواهی را محکوم کردند. این گردهمایی از سوی مرکز جوامع دمکراتیک کرد با استقبال هزاران کردستان روبرو شد.