حملات توپخانه‌ای رژیم غاصب ترکیه به جنوب کردستان و سکوت معنی‌دار پ.د.ک

ارتش غاصب ترکیه حملات توپخانه‌ای به منطقه برادوست جنوب کردستان را ادامه می‌دهد. در این حملات به مزارع و باغ‌های روستائیان منطقه آسیب فراوان وارد آمده اما با اینهمه هنوز حکومت اقلیم کردستان نسبت به ویرانکردن روستاها از سوی رژیم ترکیه سکوت کرده است

ارتش غاصب ترکیه حملات توپخانه‌ای به منطقه برادوست جنوب کردستان را ادامه می‌دهد. در این حملات به مزارع و باغ‌های روستائیان منطقه آسیب فراوان وارد آمده اما با اینهمه هنوز حکومت اقلیم کردستان نسبت به ویرانکردن روستاها از سوی رژیم ترکیه سکوت کرده است.

 

بنابر گزارش منابع آگاه محلی ارتش غاصب ترک از روز گذشته (سه‌شنبه ٢٨ آگوست) روستاهای سیران و خلیفان در سیدکان از توابع هولیر را آماج حملات توپخانه‌ای قرار داده است.

 

در موج تازه حملات دهها رأس از احشام روستائیان تلف شده‌ و به مزارع آنان خسارت وارد آمده است.

 

فتاح عبدالواحد از ساکنان روستای سیران به روژنیوز گفته است که در توپباران روز گذشته ١٠ رأس گاو تلف شده و چهار رأس دیگر هم زخمی‌ شده‌اند.

 

حملات روز گذشته به مزارع و باغهای روستانشینان منطقه هم آسیب وارد کرد و بخشی از مراتع منطقه را دچار حریق نمود. فتاح عبدالواحد در ادامه گفته که به دلیل تداوم حملات توپخانه‌ای آتش‌سوزی در مزارع همچنان ادامه دارد و بخش بزرگی از مزارع و باغها را در کام خود فرو برده است.

 

مقام‌های رژیم فاشیست ترک پیشتر مدعی شده بودند که حملات توپخانه‌ای به جنوب کردستان با درخواست و موافقت حزب دمکرات کردستان عراق صورت می‌گیرند و حزب مذکور در رد اظهارات مسئولان ترکیه سکوت کرده بود. ساکنان منطقه حزب دمکرات کردستان عراق را شریک حملات ترکیه به این منطقه عنوان کرده‌اند.