حکومت اقلیم کردستان دفتر جنبش آزادی در گرمیان را تعطیل کرد

​​​​​​​در شهرک کلار بعد از ۵ روز حمله و فشار نیروهای آسایش به مقر جنبش آزادی، دیروز اعضای جنبش آزادی را مجبور به تخلیه‌ی ساختمان این جنبش کردند، اعضای جنبش نیز اعلام کردند که این عمل دشمنانه است و هرگز سبب توقف فعالیتهای آنها نخواهد شد

عصر دیروز در شهرک کلار مرکز اداری منطقه‌ی گرمیان، اعضای انجمن جنبش آزادی گرمیان، در مورد حملات آسایش به مقر و اعضای آنها و تعطیلی مقرشان، یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار کردند.

 

در این کنفرانس مطبوعاتی، هاوری جبار رئیس مشترک جنبش آزادی گرمیان گفت: مدت ۵ روز است توسط نیروهای آسایش به مقر ما حمله شده و تحت فشار شدید قرار داریم، این اقدامات بدون ارائه‌ی هیچ مدرک و مجوز قانونی انجام می‌شود. به خصوص در گرمیان، آسایش با نیروی زیاد به اعضا و مقر ما حمله کرده و قصد دستگیری ما و ایجاد فشار بر ما را دارند، بعد از ۵ روز دفاع از خود، امروز ما را مجبور به ترک مقرمان کردند.

 

وی در ادامه گفت: ما این اقدام را اقدام دشمنان به خصوص ترکیه می‌دانیم. ما از بعد این اقدامات نگران هستیم، چون مشخص نیست نقشه‌ی بعدی اشغالگران برای باشور کردستان، چیست.

 

هاوری جبار در پایان سخنانش گفت: ما اعضای جنبش آزادی به کار و فعالیت و مبارزات خود ادامه خواهیم داد و این اقدام سبب توقف ما نخواهد شد. از همه‌ی احزاب و جنبشهای دیگر می‌خواهیم که موضع مشخصی در این مورد اتخاذ کنند. زیرا نتیجه‌ی این اعمال سلب آزادی می‌باشد. این اقدام نشان‌دهنده‌ی آن است که اقلیم کردستان منطقه‌ای آزاد نیست و زیر سیاست و هژمون ترکیه و ایران قرار دارد. به همین دلیل ضروریست که ما در خارج از سیستم قدرت، هژمونی نیرومند درست کنیم.