حکومت ایران یک جوان دیگر کُرد را اعدام کرد

جمهوری اسلامی دو روز پس از اعدام سه جوان کردستانی روز دوشنبه یک جوان دیگر کُرد را به چوبه دار سپرده است. کمال احمدنژاد در زندان میاندواو بدون اطلاع قبلی و کاملا مخفیانه اعدام شده است

جمهوری اسلامی دو روز پس از اعدام سه جوان کردستانی روز دوشنبه یک جوان دیگر کُرد را به چوبه دار سپرده است. کمال احمدنژاد در زندان میاندواو بدون اطلاع قبلی و کاملا مخفیانه اعدام شده است

 

کمال احمدنژاد زندانی سیاسی در زندان میاندوآب با اتهام "عضویت در یکی از احزاب کرد مخالف نظام" و "قتل یک عضو سابق سپاه" به اعدام محکوم شده بود.

 

به نقل از مرکز دمکراسی و حقوق بشر کردستان، کمال احمدنژاد زندانی سیاسی در حالی اعدام شده که در پرونده وی ابهاماتی وجود داشته است. احمدنژاد بدون اطلاع‌ خانواده و حتی انجام آخرین ملاقات اعدام شده است.

 

این زندانی سیاسی کُرد در اواخر پاییز ٩۴/ دسامبر ٢٠١۵ همراه با پنج نفر دیگر به نام‌های هلمت عبدالهی، میلاد عبدی، سعید سیاهی، سلیمان کری و مصطفی طه‌زاده به اتهام "عضویت در احزاب کُرد مخالف نظام" و "قتل هاشم زینالی عضو سپاه" بازداشت و حین شکنجه‌های وحشیانه وادار به اعتراف شدند.

 

سیستم قضایی ایران کمال احمدنژاد و پنج نفر مذکور را در ٢٨ شهریور ٩۵ محاکمه کرد. رژیم ایران این زندانی را به اعدام و پنج نفر دیگر را به هر کدام ١۵ سال حبس محکوم کرد.

 

کمال احمد‌نژاد پیشتر در نامه‌ای سرگشاده از شکنجه‌های وحشیانه برای وادار کردن به اعتراف اینگونه سخن گفته بود:

"شدت شکنجه‌ها هر روز بالا می‌رفت، شکنجه‌ها از مشت و لگد گذشته بود و آویزان کردن، شلاق با کابل و در نهایت شوکت الکتریکی و تهدید به آوردن همسرم به اداره اطلاعات و همچنین توهین و فحاشی به خودم و خانواده‌ام. هر چی انکار میکردم که من از این موضوع بی‌خبرم، شنکجه‌گر بر شدت شکنجه‌هایش می‌افزود و در نهایت به جرمی که نکرده بودم معترف شدم و در مصاحبه‌ای اجباری با فشار و شکنجه و در نهایت با تهدید به مرگ، مجبور شدم با شبکه پرس‌ تی وی انجام دادم."

 

اعدام کمال احمد‌نژاد در حالی است که دو روز پیش رژیم ایران سه زندانی سیاسی کُرد "زانیار مرادی، لقمان مرادی و رامین حسین‌پناهی" را در مکانی نامعلوم در تهران به دار آویخت و پیکرهای آنان را ربود.

... بیشتر ...

| نامه سرگشاده کمال احمدنژاد از زندان