خانواده اوجالان خواستار رفع ممنوعیت دیدار با عبدالله اوجالان شدند

فاطمه اوجالان که بیش از سه سال است برادرش عبدالله اوجالان را ندیده است می گوید اگر به او اجازه داده شود می خواهد برای ملاقات به زندان جزیره امرالی برود

قریب دو سال است که هیچ خبری از سرنوشت رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان در زندان امرالی ترکیه به دست نیامده است. اردوغان دیکتاتور ترکیه و حکومت فاشیستی او، این ممنوعیت را در ادامه جنگ همه جانبه علیه کردها اعمال کرده اند. خانواده اوجالان اما همچنان برای کسب مجوز ورود به جزیره امرالی تلاش می کنند.

 

فاطمه اوجالان که بیش از سه سال است برادرش عبدالله اوجالان را ندیده است می گوید اگر به او اجازه داده شود می خواهد برای ملاقات به زندان جزیره امرالی برود.

 

او می گوید در فرصت‌های قبلی در مورد خانواده و اطرافیان و وضعیت روستایشان با برادرش صحبت می کرده و از دیدار یکدیگر خوشحال بودند.

 

رهبر خلق کرد، عبدالله اوجالان سال ١٩٩٩ توسط سرویس‌های اطلاعاتی غرب در کشور کنیا ربوده شد و به زندان فوق امنیتی امرالی در ترکیه انتقال یافت. دولت ترکیه از آنزمان تاکنون انواع اقدامات ضد انسانی را علیه اوجالان مرتکب شده و قریب دو سال است هرگونه تماس و ملاقات با وی را ممنوع کرده است.

 

مقامات ترکیه از ارائه هرگونه خبری در مورد وضعیت تندرستی رهبر اوجالان به افکار عمومی خودداری کرده و از این موضوع به عنوان یک اهرم فشار بر کردها استفاده می کنند.

 

سازمان‌های بین المللی مدافع حقوق بشر با توجه به حساسیت ترکیه به این موضوع راه مماشات با آنکارا را در پیش گرفته اند. همچنین سی‌پی‌تی، سازمان منع شکنجه اروپا در برابر شکنجه آشکار و اقدامات ضد انسانی با انگیزەهای نژادپرستانه در امرالی سکوت اختیار کرده است.

محمد اوجالان هم برادر رهبر اوجالان است. او در مصاحبه با خبرگزاری "مزوپوتامیا" به بی خبری مطلق از سرنوشت برادرش در زندان امرالی اشاره کرده و می گوید مقامات ترکیه دو سال است به بهانه های مختلف از هرگونه دیدار در امرالی جلوگیری کرده اند.

 

او ضمن ابراز نارضایتی از وضعیت موجود، از کردها و دیگر خلق‌های منطقه می خواهد برای درهم شکستن انزوای مطلقی که بر امرالی حاکم شده است تلاش کنند.

 

محمد اوجالان که از مسئله کرد به عنوان یکی از اصلی ترین مسائل خاورمیانه نام می برد تصریح می کند اگر نیروهای فرادست به دنبال کاهش بحران کنونی هستند باید شرایط را برای دیدار با اوجالان فراهم کنند چون فقط اوست که می تواند این گره را بگشاید.

 

او با اعلام آنکه چشم میلیون‌ها کرد به امرالی دوخته شده است می گوید تا زمانی که رهبر کردها در زندان باشد، ترکیه روی آرامی را به خود نخواهد دید.