خانواده قربانیان روبوسکی: به جستجوی عدالت ادامه خواهیم داد

ولی انجو كه ۳۳ تن از بستگانش را در اثر حملات هوایی تركیه در منطقه روبوسکی از دست داده، گفت كه آنها تلاش خود را برای تحقق عدالت ادامه خواهند داد

در روز ۲۸ دسامبر ۲۰۱۱، ۳۳ روستایی اهل روبوسکی، از جمله ۱۹ کودک، توسط حملات هوایی ارتش اشغالگر ترکیه کشته شدند. اگرچه ۷ سال از این نسل‌کشی می‌گذرد، اما مرتکبین این جنایت محکوم نشده و عدالت هنوز هم اجرا نشده است. تمام تلاش‌های حقوقی بستگان قربانیان بی‌نتیجه مانده است.

 

برای احقاق حق قربانیان نه دادگاه حقوق بشر اروپا رأی منصفانه‌ای را صادر کرده و نه وکلای دادگستری تلاش‌های مورد نیاز را برای به ثمر رسیدن پرونده انجام داده‌اند.

 

"به جای مجرمان، قربانیان محکوم شدند"

انجو تأکید کرد که از زمان نسل‌کشی تاکنون، خانواده‌های قربانیان با فشار مضاعف و حملات مداوم مواجه شده‌اند و این به دلیل تلاش آنان برای حسابخواهی از افراد سیاسی و نظامی متهم این جنایت است. دولت ترک رسیدگی به این پرونده را از یک دادگاه به اصطلاح غیر نظامی به دادگاه نظامی ارجاع داد. از این رو آنها سعی کردند که پرونده را مختومه نمایند و به قربانیان ما فشار وارد کنند."

 

آنها می‌خواهند واقعیت قتل عام روبوسکی را برعکس جلوه دهند

انجو افزود که مقامات سیاسی و نظامی با اظهارات گمراه کننده و مخدوش سعی کردند واقعیت کشتار روبوسکی را دستکاری و پنهان کنند. دانشجویانی که در مراسم یادبود قربانیان حضور داشتند، بازداشت و سپس زندانی شدند. انجو گفت: "روزنامه‌نگاران، روشنفکران و نویسندگان که برای حقیقت سخن می‌گفتند، از سوی حکومت مورد سرکوب قرار گرفتند."

 

فراخوان برای یادبود واقعه روبوسکی

انجو اظهار داشت که به علت قصور وکلای پرونده، حق قربانیان روبوسکی برای تحقق عدالت از آنها سلب شده است و افزود: "با وجود کم‌کاری وکلا و رای منفی دادگاه حقوق بشر اروپا، ما همچنان به جستجوی عدالت ادامه خواهیم داد."

 

ولی انجو در پایان افزود:"به همین منظور از تمام وکلای حقوق بشر می‌خواهیم که از تلاش های ما حمایت کند. ما همچنین از آحاد جامعه خواستاریم که در مراسم یادبود هفتمین سالگرد قتل عام روبوسکی شرکت کنند. این فراخوان برای تمام کسانی است که امید خود به عدالت را از دست نداده‌اند."