خشم عمومی در پی مشاهده پیکر بی جان دو دختر خردسال

فعالین جنبش زنان آزاد در شهر وان به افزایش خشونت علیه زنان و تعرضات جنسی در دوران حاکمیت حزب عدالت و توسعه در ترکیه اعتراض کردند

فعالین جنبش زنان آزاد در شهر وان به افزایش خشونت علیه زنان و تعرضات جنسی در دوران حاکمیت حزب عدالت و توسعه در ترکیه اعتراض کردند.

نا امنی برای کودکان و تجاوزهای جنسی پس از آن به موضوع رسانەهای ترکیه بدل شد که پیکر بی جان یک دختر خردسال هشت ساله با نام "ایلول یرلی کارا" در آنکارا پیدا شد. خانواده نگران او یک هفته به دنبال کودک گم شدەی خود می گشتند اما جنازه او را یافتند.

همچنین جسد یک دختر چهار ساله که از عید فطر مفقود شده بود در آگری پیدا شده است. پزشکی قانونی ترکیه گفته که لیلا آیدمیر در اثر گرسنگی جان خود را از دست داده است.

شماری از فعالین جنبش زنان آزاد و نمایندگان حزب دمکراتیك خلق‌ها با برگزاری یک تجمع خبری در شهر وان، دولت ترکیه را در رابطه با وقوع و تکرار این جنایات مسئول دانستند.

 

سخنگوی تجمع کنندگان گفت موارد ربودن، تجاوز و قتل دختران کودک به شدت افزایش یافته است. او گفت افکار حزب عدالت و توسعه، مشوق جنایت علیه زنان و کودکان بوده و متجاوزین در امان قرار گرفته اند.

 

نماینده جنبش زنان آزاد تأکید کرد مسئول قتل لیلای کوچک در آگری، شخص اردوغان است.