خطر دیپورت یک زندان سیاسی کُرد به رژیم ترکیه

شاکر باقی زندانی سیاسی کُرد اهل شمال کردستان در زندان کاشمر می‌باشد. وی به اتهام عضویت در حزب کارگران کردستان به ۳۰ سال حبس و تبعید به زندان کاشمر در خراسان رضوی محکوم شده است

شاکر باقی زندانی سیاسی کُرد اهل شمال کردستان در زندان کاشمر می‌باشد. وی به اتهام عضویت در حزب کارگران کردستان به ۳۰ سال حبس و تبعید به زندان کاشمر در خراسان رضوی محکوم شده است.

 

شاکر باقی طی یک ماه گذشته ۳ بار به مرکز اجرای احکام زندان کاشمر برده شده و در آنجا از وی خواسته شده تا مدارک مربوط به انتقال وی به ترکیه را امضا کند.

 

شاکر باقی به دلیل داشتن مشکلات سیاسی و همچنین تابعیت اقلیم کردستان از امضای این مدارک خودداری کرده است.

 

بنا به گفته‌ی نزدیکان وی رژیم ترکیه ماه گذشته پدر و مادر سالخورده‌ی وی را بازداشت کرده و پس از یک هفته بازجویی آزاد نموده است.

 

شاکر باقی اهل وان شمال کردستان است که در سال ٨۶ در مسیر سنه-مریوان بازداشت شد. پس از چند ماه بازجویی سرانجام در شعبه‌ی یک دادگاه انقلاب شهر سنه به ۳۰ سال حبس و تبعید به زندان کاشمر محکوم شد.

 

نگرانی‌ها از دیپورت این زندانی سیاسی پس از آن قوت گرفت که رژیم ایران یک روز پس از دیدار حسن روحانی، رئیس جمهور این کشور با طیب اردوغان همتای تُرک خود سه زندانی سیاسی کردستانی را در مکانی نامعلوم در تهران به دار آویخت و همزمان به گریلاهای کردستان در منطقه سنه و مقر احزاب کُرد در جنوب کردستان حمله کرد.