"خلق مخمور علیه هرگونه حمله‌ای ایستادگی خواهد کرد"

​​​​​​​خلق مخمور در برابر هرگونه حمله دولت ترک به مخمور ایستادگی می‌کند. برای مقابله با حملات نیروهای کردستانی به اتحاد فراخوانده شدند

در حملات شب گذشته به کمپ پناهندگان شهید رستم جودی در مخمور، چهار عضو نیروهای دفاع محلی به شهادت رسیدند.

 

خلق مخمور با برگزاری تجمعی باشکوه حملات رژیم ترک را رسوا کردند. هزاران نفر از ساکنان کمپ در میدان مرکزی گردهم آمدند و در ادامه حسین کارا رییس مشترک مجلس خلق مخمور بیانیه‌ای قرائت کرد.

 

کارا گفت:"کردها در برابر حملات باید به اتحاد ملی نیاز دارند." کارا بر لزوم عمل به فراخوان اتحاد ملی که از سوی رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان طرح شده است تأکید کرد. وی سپس حملات وحشیانه رژیم ترک را محکوم نمود و افزود:"باید هر فردی در برابر حملات وحشیانه رژیم ترک به پا خیزد. هر کسی باید به وظیفه میهن‌دوستی خود عمل کند، تمام احزاب کردستانی، نیروهای کرد و سازمان‌ها را به اتحاد ملی [در برابر دشمن] فرامی‌خوانیم." کارا تاكید کرد:"خلق مخمور در برابر هرگونه حمله‌ای ایستادگی خواهد کرد".

کارا خاطرنشان کرد که دولت ترک پس از نقض حاکمیت ملی عراق بر ٣٠٠ کیلومتر آسمان این كشور، کمپ مخمور را بمباران کرده است. ششم سپتامبر سال گذشته هم در حمله هوایی رژیم ترک به مخمور، پنج عضو نیروهای دفاع جوهری شهید شدند. کارا به سکوت در برابر حملات ترکیه اعتراض کرد و آنرا مایه جسارت بخشیدن به وحشی‌گری رژیم ترک دانست. وی گفت:"حکومت عراق و سازمان ملل باید به وظایف خود عمل کنند."

 

کارا از برگزاری مراسمی ویژه برای گرامیداشت شهدا سخن به میان آورد.

 

انبوه خلق با سردادن شعارهای "شهدا زنده‌اند"، "زنده‌باد رهبر آپو"، "اردوغان تروریست، ترکیه فاشیست" به تجمع پایان دادند.