خواهر و برادر عبدالله اوجالان ممنوع الخروج شدند

​​​​​​​دولت غاصب ترک همزمان با تداوم حصر عبدالله اوجالان رهبر خلق کرد، ممنوع الخروجی فاطمه و محمد اوجالان را ابلاغ کرد

مدعی العموم شهر رحا در شمال کردستان در چهارچوب تدابیر امنیتی سفر به خارج از ترکیه را برای هرکدام از فاطمه و محمد اوجالان خواهر و برادر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان ممنوع اعلام کرد.

 

روز جمعه (٢٢ فوریه/ ٣ اسفند) طی ابلاغیه‌ای کتبی مدیریت تحقیق قضایی وابسته به دادستانی عمومی رحا به هر کدام از فاطمه و محمد اوجالان اعلام کرده‌اند که حق خروج از ترکیه را ندارند. ابلاغیه به خبرگزاری فرات رسیده است. جالب اینکه ابلاغیه برای هر دو در یک روز صادر شده است.

 

ابلاغیه حکم شعبه ششم دادگاه جزایی رحا در روز ٧ فوریه را بهانه‌ای برای اعلام ممنوع‌الخروجی خواهر و برادر اوجالان قرار داده است. در این حکم آمده است که اگر به مفاد تصمیم دادگاه عمل نشود دادگاه می‌تواند تدابیر لازم از جمله زندانی‌کردن را در پیش گیرد.

 

رژیم فاشیستی ترک از سال ٢٠١١/ ١٣٩٠ هرگونه دیدار عبدالله اوجالان با وکلایش را ممنوع کرده است. همچنین از سال ٢٠١۵/ ١٣٩۴ ملاقات هفتگی با خانواده هم از وی سلب شده است.

 

کردستانیان برای پایان دادن به حصر عبدالله اوجالان رهبر خویش، از ١٧ آبان/ ٨ نوامبر ٢٠١٨ اعتصاب غذا در کردستان، ترکیه و خارج از میهن را آغاز کرده‌اند.