دادستانی ترکیه با درخواست خانواده اوجالان برای ملاقات مخالفت کرد

فاطمه و محمد اوجالان، خواهر و برادر رهبر خلق کُرد عبدالله اوجالان با مراجعه به دادگستری ترکیه خواستار دیدار حضوری در زندان امرالی شده بودند. دادستانی جمهوری ترکیه در شهر بورسا با این درخواست مخالفت کرده است

دادستانی جمهوری ترکیه با درخواست ملاقات خانواده رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان و سه زندانی دیگر محبوس در جزیره امرالی مخالفت کرده است. در همین باره وکلای اوجالان اقدام به نامه نگاری برای سازمان منع شکنجه اروپا کرده اند.

 

فاطمه و محمد اوجالان، خواهر و برادر رهبر خلق کُرد عبدالله اوجالان با مراجعه به دادگستری ترکیه خواستار دیدار حضوری در زندان امرالی شده بودند. دادستانی جمهوری ترکیه در شهر بورسا با این درخواست مخالفت کرده است.

 

از یازدهم سپتامبر ٢٠١۶ تاکنون هیچ دیدار و تماسی با اوجالان صورت نگرفته است. منزوی سازی و شکنجه در زندان امرالی موجب افزایش نگرانی‌ها و خشم خلق کرد علیه حکومت اشغالگر ترکیه شده است.

 

همچنین سه زندانی دیگر هم در زندان فوق امنیتی جزیره امرالی نگهداری می شوند که درخواست ملاقات خانواده آنها نیز رد شده است.

 

اقدامات ضد انسانی دولت ترکیه علیه زندانیان سیاسی بویژه در زندان امرالی با سکوت نهادهای مسئول بین المللی همراه بوده است که راه مماشات با دیکتاتوری اردوغان را در پیش گرفته اند.

 

در همین رابطه، وکلای اوجالان اقدام به نامه نگاری برای سازمان منع شکنجه اروپا کرده اند که در برنامه سفرهای نظارتی خود در سال ٢٠١٩ اشاره ای به ترکیه نکرده است.

 

وکلای رهبر خلق کرد در نامه خود به منزوی سازی طولانی مدت موکلشان در امرالی اشاره کرده و آنرا مصداق شکنجه و رفتار ضد انسانی خوانده‌اند.

 

در این نامه به سی پی تی که مقر آن در استراسبورگ فرانسه است نوشته شده که فقط در سال ٢٠١٨ دهها بار درخواست وکلا و خانواده اوجالان برای ورود به امرالی به بهانەهای غیر قانونی توسط مقامات ترک رد شده است.

 

وکلای رهبر خلق کرد برای چندمین بار به سی پی تی تذکر داده اند که نباید نقض حقوق اساسی زندانیان سیاسی مانند حق تماس و ملاقات را نادیده بگیرد.