دادگاه ترک بهانه حبس بکر کایا را "اعترافات کودک هشت ساله" عنوان کرد

​​​​​​​دادستانی رژیم ترک دلیل به اسارت گرفتن بکر کایا رییس مشترک شهردار کلان‌شهر وان را اعلام کرده است. دادگاه سخنان یک اعتراف‌کار ٨ ساله را دلیل حبس کایا نامید

دادستانی رژیم ترک دلایل بازداشت و حبس بکر کایا رییس مشترک شهرداری کلا‌ن‌شهر وان را اعلام کرده و مدعی شد: بکر کایا در راهپیمایی‌ها شرکت کرده، از جمعیت مستمندان حمایت نموده، در مراسم ترحیم [جانباختگان جنگ تحمیلی رژیم ترک بر کردستان] شرکت کرده، طبق اعتراف یک کودک هشت ساله "چندین گونی پول را به قندیل برده" و همچنین کتاب‌هایی که در خانه وی یافت شده‌اند در حبس بسر می‌برد.

 

دادستانی مدعی شد که کایا همه این کارها را طبق دستورات پ.ک.ک-ک.ج.ک انجام داده و در سازماندهی فعالانه شرکت کرده است و همچنین وی عضو پ.ک.ک است. دادستانی ترک باز هم پا را فراتر گذاشته و مدعیست که کایا پیماننامه ک.ج.ک را به مرحله اجرا گذاشته و در ینی محله آرامگاه شهیدان ساخته است. همچنین در راهپیمایی‌هایی که کایا در آنها شرکت کرده شعار "پ.ک.ک خلق است و خلق اینجاست" و "زنده‌باد رهبر آپو" سر داده شده است.

رژیم ترک مدعی است که دو کتاب "چگونه باید زیست" نوشته عبدالله اوجالان رهبر خلق کرد و همچنین کتاب "دلیلا؛ یک زن جوان" که در خانه کایا پیدا شده‌اند مدارک دال بر عضویت کایا در پ.ک.ک و ک.ج.ک هستند. همچنین تصاویری که کایا در صفحه فیسبوک خویش به اشتراک گذاشته دال بر عضویت وی در جنبش آزادیخواهی کردها عنوان شده است.

 

دادستانی رژیم ترک در رابطه با حکم حبس کایا مدعیست:" با اینکه جرم عضویت سازمانی وی پیشتر هم محرز شده اما وی منظم با سازمان (پ.ک.ک-ک.ج.ک) را ادامه داده و به فعالیت‌‌های خویش ادامه داده است. میزان مشارکت وی در فعالیت‌ها، زیان و خطری که به بار آورده، میزان جرم‌های متهم مد نظر قرار گرفت و ۵ سال و شش ماه حکم حبس برای وی سزاوار تشخیص داده شد. متهم پیش از این یکبار دیگر به اتهام ترور سزا داده شده بنابراین حکم ٧ سال و ١۵ ماه حبس برای وی صادر شد."