دانیل سیمونت: برای تحقق صلح باید نام پ.ک.ک از لیست ترور خارج شود

دانیل سیمونت سخنگوی جبهه‌ی 'فرانسه تسلیم نخواهد شد' بزرگترین سازمان چپ فرانسه در دیدار از اعتصابگران غذای استراسبورگ اعلام کرد، مقاومت خلق کرد علیه فاشیسم مثال زدنی و بی‌رقیب است

اعتصاب غذای نامحدود استراسبورگ ٣٢مین روز خود را پشت‌ سر گذاشت، همبستگی با اعتصابگران در سطح بین‌المللی هر روز افزایش می‌یابد. روز گذشته (چهارشنبه ١۶ ژانویه) جبهه‌ی 'فرانسه تسلیم نخواهد شد' به رهبری ژان لوک میلانشون همراه با پارلمانتاران، نمایندگان و نامزدهای آن از اعتصاب غذای استراسبورگ حمایت کردند.

دانیل سیمونت عضو شورای شهر پاریس از حزب چپ فرانسه همراه با تعدادی از اعضای پاریسی این جبهه با سیاستمداران کرد شرکت کننده در اعتصاب غذای استراسبورگ ملاقات کردند و به نماینده از حزب خویش حمایت خود را از اعتصابگران اعلام نمود.

 

سیمونت با اشاره به اعتصاب غذای فعالان سیاسی برای پایان دادن به حصر عبدالله اوجالان رهبر خلق کرد گفت:"این موضع، ایستار مشترک بیش از ١٠ هزار انقلابی کرد محبوس در زندان‌هاست."

 

هدف اصلی اردوغان به شکست کشاندن پروژه روژاواست

دانیل سیمونت اعلام کرد:"سیاست‌های اردوغان دیکتاتورمأبانه، فاشیستی، نژادپرستانه و متحجرانه است. کردها دارای چنان توانی هستند که در برابر داعش با تمام توان خویش جنگیدند و بهترین متحد فرانسه بودند. ترکیه تحت فرمان اردوغان روژاوا را آماج تهدید قرار داده و درصدد حمله به آن است. در روژاوا سیستم واقعی دمکراسی، آشتی و تکثرگرایی وجود دارد، این پروژه پروژه‌ای سوسیالیستی، اکولوژیک و فمینیستی است. تهدیدها و حملات اردوغان برای به شکست کشاندن و پایان دادن به این پروژه است."

 

باید نام پ.ک.ک از لیست "گروههای تروریستی" خارج شود

دانیل سیمونت اعلام کرد، بایست قطعا از حمله محتمل ترکیه به روژاوا و شمال سوریه جلوگیری شود، لازم است کنفرانسی بین‌المللی در رابطه با صلح برای کردها برگزار گردد.

 

سیمونت سپس افزود، اولین پیش‌نیاز این کنفرانس باید پذیرش کردها باشد. سیمونت به همین منظور از فرانسه و کشورهای اروپایی خواست تا نام پ.ک.ک را از لیست 'سازمان‌های تروریستی' خارج کنند.

 

سیمونت بر تداوم حمایت حزب خویش از مبارزه کردها تأکید کرد.