در اولین روز عید قربان، ترکیه از اشغال کرکوک دم می‌زند

در اولین روز عید قربان سفیر ترکیه در عراق از کرکوک دیدن کرد. وی نماز عید را در این شهر خوانده و مدعی شد که کرکوک بخشی از خاک ترکیه می‌باشد

در اولین روز عید قربان سفیر ترکیه در عراق از کرکوک دیدن کرد. وی نماز عید را در این شهر خوانده و مدعی شد که کرکوک بخشی از خاک ترکیه می‌باشد

 

صبح دیروز فاتح یلدز سفیر ترکیه در بغداد به منظور خواندن نماز عید به کرکوک رفت و در آنجا پیام اشغال کرکوک را تکرار کرد.

 

یلدز بعد از نماز عید گفت: کرکوک برای آنها خاک آبا و  اجدادیشان است. همچنین برای شهروندان کرکوک نیز ترکیه بمانند خاک آبا و اجدادیشان است.

 

همچنین بر اساس اطلاعات رسیده وی با ترکمن‌های مناطق دوز و خرماتو دیدار کرده است.

 

خبرگزاری فرات پیش از این مدارکی دال بر ایجاد یک نیروی نظامی از ترکمن‌های کرکوک توسط ترکیه منتشر کرده بود. این نیروها در ترکیه و توسط نیروهای میت آموزش می‌بینند.

 

این در حالیست که رژیم ترکیه مساحت گسترده‌ای از خاک اقلیم کردستان را اشغال کرده و روزانه جنگنده‌‌های متعلق به ارتش تُرک کوهستانهای اقلیم را بمباران می‌کنند. اما احزاب حاکم در این بخش هیچ واکنشی را در قبال تجاوز روزانه به خاک جنوب کردستان از خود نشان نمی‌دهند.

 

شوان داودی عضو پیشین پارلمان عراق در شهر کرکوک در مورد این دیدارهای پنهانی نماینده‌ی ترکیه در کرکوک و دوز خرماتو در مصاحبه ای با آژانس فرات گفت: من به شدت دولت عراق را محکوم میکنم.

 

داودی که قبلا نیز بارها با دلیل و مدرک خطرات ترکیه برای کرکوک و دوزخرماتو را بیان کرده بود گفت: عراق یک کشور بدون صاحب و ساده و ضعیف است.

 

شوان داودی در ادامه گفت: نماینده‌ی ترکیه دیروز در دوزخرماتو گفته است که دوزخرماتو بخشی از آنادول است. امروز هم می‌گوید کرکوک بخشی از ترکیه است. آشکارا مشخص است که ترکیه رسما جنوب کردستان را بخشی از ترکیه می‌دانند. این مایه‌ی شرمساری و غیرقابل قبول است.

 

این عضو پیشین مجلس عراق گفت: درست کردن نیروهای نظامی ترکمن و دیدارهای پنهانی نماینده‌ی ترکیه در عراق یک پیغام آشکار برای اشغال این مناطق است، زیرا همانند بخشی از ترکیه با این مناطق رفتار می‌کنند.