در بازل جلسه‌ی "خشونت علیه زنان اقدامی سیاسی است" برگزار شد

در شهر بازل سویس جلسه‌ای برگزار شد و در این جلسه اعلام شد، خشونت علیه زنان نوعی سیاست است و باید زنان در هر زمان و مکانی مبارزات خود را بر علیه این سیاست نیرومندتر و گسترده تر کنند

به مناسبت ۲۵ نوامبر روز مقابله با خشونت علیه زنان، از طرف جنبش زنان کرد در اروپا جلسه‌ای تحت عنوان " خشونت علیه زنان اقدامی سیاسی است" برگزار شد. این جلسه با پیشگامی جنبش زنان کرد در سویس در مرکز جامعه ی دمکرایک کرد با شرکت تعداد زیادی از زنان برگزار شد.

 

در این جلسه مدیا سرهات سیاستمدار کرد سخنرانی کرد و در مورد کمپین ت.ژ.ک اروپا سخن گفت که با نام " خشونت علیه زنان اقدامی سیاسی است" برگزار شده است، وی اعلام کرد، خشونت علیه زنان در همه‌ی سطوح جامعه هر روز بیشتر احساس می‌شود و سیستم فرادست مردان خشونت علیه زنان را بیشتر گسترش می‌دهند.

 

سرهات اعلام کرد، باید در مقابله با خشونت علیه زنان در همه‌ی بخشهای جامعه مبارزه انجام شود و باید در مبارزاتمان فلسفه‌ی رهبر آپو را الگوی خود قرار دهیم.

 

وی همچنین گفت: باید هر زن و مردی خود را از خشونت سیستم مردسالار نجات دهد.

 

سرهات به اهمیت کمپین ت.ژ.ک اروپا اشاره کرد و گفت: باید این کمپین در همه ی سطوح زندگی به کار گرفته شود و تلاش برای مقابله با خشونت علیه زنان نیرومندتر و گسترده‌تر شود.