۵ ارتشی ترکیه در ضد حمله نیروهای گریلا از پای درآمدند

گریلاهای ه.پ.گ و یژاستار ‌در ضدحمله به نیروهای ارتش اشغالگر ترکیه در مناطق جودی و کلا مم، ۵ ارتشی ترکیه را کشتند

مرکز خبررسانی نیروهای مدفع خلق ه.پ.گ درباره‌ی آخرین عملیات‌های گریلا اطلاعیه‌ای کتبی منتشر کرد

در اطلاعیه ه.پ.گ آمده است:

۴ ارتشی ترک در کلا مم کشته شدند

"روز ۲۶ آوریل/ ۶ اردیبهشت ارتش ترکیه در منطقه‌ی کلا مم واقع در قلابان دست به تحرکات نظامی زد. در ساعت ۶ با بکارگیری فناوری نظامی، نیروهای خویش را در مناطق گلی هزل، روستای مهره و منطقه‌ی دریان پیاده کردند. نیروهای ما بخشی از این نیروها را تحت کنترل خویش قرار داده و ساعت ۱۵ روز ۲۸ اوریل/ ۸ اردیبهشت از فاصله‌ی نزدیک آنها را هدف قرار دادند. در نتیجه‌ی ضدحمله‌ی نیروهایمان ۴ ارتشی ترکیه کشته و یک ارتشی زخمی شد. این عملیات از سوی تیم انتقامی شهید آیتن بچت انجام گرفت. نیروهای ارتش اشغالگر ترکیه در روز ۳۰ آوریل/ ۱۰ اردیبهشت عقب‌نشینی کردند. در این عملیات آسیبی به نیروهای ما وارد نشد.

 

تحرکات نظامی دشمن در جودی بدون نتیجه پایان یافت

ارتش اشغالگر ترکیه از ۲۹ آوریل تحرکاتی را در مناطق کورسه کچه، شکره کارا، چله زهره، دریه بسره، مله برنه، سفینه و گوندیک رمو عرصه‌ی جودی واقع در شرنخ آغاز کرده بود. شب ۳۰ آوریل / ۱۰ اردیبهشت این تحرکات بدون نتیجه پایان یافت.

 

۳ گریلا به شهادت رسیدند

اوایل صبح ۳۰ آوریل ارتش اشغاگر ترکیه تحرکات گسترده‌ای را در مناطق گره هرمو، ناوسر، دریه خندک، تپه اورته، طیر  باز، شهید یلدز، کلا بزار و کشمیان آغاز کرد. همزمان با تحرکات نظامی بالگردها و جنگنده‌های نظامی به بمباران این مناطق پرداختند. نیروهایمان در ساعت ۱۳:۳۰ روز ۱ مه / ۱۱ اردیبهشت علیه بخشی از این نیروها ضد حمله‌ای را انجام دادند. در نتیجه یک ارتشی ترکیه کشته شد. در همان روز ارتش اشغالگر ترکیه کشته و زخمی‌های خود را از محل درگیری خارج کرده و عقب نشینی کرد.

 

روز  ۳۰ آوریل در نتیجه‌ی بمباران جنگنده‌های دشمن رفقایمان رُزا، اکین و ژیندا به شهادت رسیدند.

 

پیمان می‌بندیم که آرمانهای رفقایمان را در مبارزه‌ی آزادی کردستان محقق کنیم. اطلاعات تکمیلی درباره‌ی مشخصات رفقای شهید را در آینده به اطلاع افکار عمومی می‌رسانیم.

 

بمباران زاب توسط جنگنده‌های ارتش ترکیه

در ساعات ۶:۵۵ تا ۹:۰۵ روز ۳ مه/ ۱۳ اردیبهشت جنگنده‌های ارتش اشغالگر ترکیه نواحی اطراف روستای گیلا منطقه‌ی زاب واقع در منطقه‌ی حفاظتی مدیا را بمباران کردند. در بمباران‌ آسیبی به نیروهایمان نرسیده است. در بمباران مذکور به محیط زیست کردستان زیان وارد شد.