'در چهل‌ویکمین سال، پرچم سوسیالیسم را نیرومندانه‌تر به اهتزاز درمی‌آوریم'

روکن گارزان با شرکت در یکی از مراسم‌های گرامیداشت سالروز تأسیس پ.ک.ک گفت، فاشیسم و نیروهای توطئه‌گر در دسیسه‌های خود غرق می‌گردند و جنبش آزادی هم پرچم سوسیالیسم را برای همیشه به اهتزاز درمی‌آورد

چهلمین سالیاد تأسیس حزب کارگران کردستان در کوهستان‌های آزاد کردستان جشن گرفته شد. روکن گارزان با شرکت در یکی از مراسم‌های گرامیداشت سالروز تأسیس پ.ک.ک گفت، فاشیسم و نیروهای توطئه‌گر در دسیسه‌های خود غرق می‌گردند و جنبش آزادی هم پرچم سوسیالیسم را برای همیشه به اهتزاز درمی‌آورد.

 

در مناطق دفاعی مدیا در مراسم‌های جداگانه‌ای چهلمین سالگرد تأسیس حزب کارگران کردستان- پ.ك.ك با شور و هیجان گریلاهای کردستان برگزار شد.

روکن گارزان و قاسم انگین از اعضای شورای رهبری پ.ك.ك، حمرین درسیم و جمال شریک از فرمانده‌‌های قرارگاه مرکزی پ.ک.ک، کاوه کارزان، هزل ازگور، مزگین بوتان و چکناز آگری از فرمانده‌های نیروهای ه.پ.گ/ یژاستار در این مراسم شرکت کردند.

 

روکن گارزان طی سخنانی در این مراسم بر تداوم مبارزه آزادیخواهانه جنبش پ.ک.ک تأکید کرد.

 

پ.ک.ک به سمبل جامعه اخلاقی و سیاسی خلق‌های جهان مبدل می‌گردد

روکن گارزان با اشاره به مراسم جشن چهلمین سالگرد تأسیس پ.ک.ک گفت؛ این جشن فرخنده را قبل از همه به رهبر اپو و تمام شهیدان تبریک می‌گوییم. به این مناسبت با یاد از رفقا هاکی کارر، دلال آمد، زکی شنگالی و آتاکان ماهر با احترام و منتداری یاد و خاطره تمام شهیدان را گرامی می‌داریم و پیمان می‌بندیم که انتقام خون آنان را از دشمنان بگیریم و به آرمان‌های آنان جامه عمل بپوشیم.

 

روکن گارزان سپس گفت: پ.ک.ک در چهلمین سال فرهنگ و میراثی ارزشمند، ارزش‌های اجتماعی و جهانی در تاریخ کردستان مبدل شده است. پ.ک.ک در جامعه کردستان و خاورمیانه زندگی نوین، آزاد و باشکوه و متمدنی را تحقق بخشیده است. با پیشاهنگی رهبر آپو نمونه‌ای والا از بشریت را به منصه ظهور رسانده و آن را به تاریخ انسانیت پیشکش نموده است.

 

وی سپس به نقش پ.ک.ک در اعتلای زنان کرد و اندیشه‌ رهایی زن اشاره کرده و گفت:"زنان کرد دیگر به پیشاهنگ زنان جهان برای برساخت جامعه اخلاقی و برابر مبدل شده‌اند. مبارزه آزادیخواهی زنان به زمینه اصلی مبارزه پ.ک.ک مبدل شده است. پ.ک.ک در برابر نیروهای امپریالیست، فاشیست و اقتدارگرایان ایستادگی کرد و در عوض با رنگ و نیروی زنان و جوانان وارد عرصه شد. پ.ک.ک به اراده و توان خلق‌ها و باورمندی‌های متفاوت رسیده است. این خطمشی برای جهانیان نمونه‌ای از جامعه‌ای راستگو و صادق است."

 

پ.ک.ک از ارزش‌های خلق دفاع کرد

روکن گارزان سپس به تداوم توطئه نیروهای اشغالگر کردستان با همکاری امپریالیست‌ها پرداخته و گفت:"در چهلمین سالروز تأسیس این پ.ک.ک است که یک وجب از مبارزه علیه رژیم سرمایه‌داری و امپریالیسی عقب ننشسته و برای عملی نمودن اراده ازاد، جامعه آزاد و زندگی آزاد همچنان به پیش می‌رود و این مبانی را به مبانی همیشگی حیات مبدل می‌کند."

 

گارزان سپس به اقدام دولت آمریکا علیه پیشاهنگان پ.ک.ک اشاره کرد:"نیروهایی همچون آمریکای امپریالیست و اشغالگران کردستان در تلاش برای تداوم توطئه علیه رهبری و جنبشمان هستند، اما همگی میدانیم که در خلال چهل سال گذشته در قلب تمام خلق جای گرفته و به بخشی از وجود جامعه مبدل شده است ...

 

... پ.ک.ک محکوم به پیروزی است. زیرا پ.ک.ک ارزش و امید را برای همیشه به خلق پیشکش کرده است. آنچه سهم اشغالگران، استعمارگران و امپریالیسم است چیزی جز شکست و اضمحلال نیست. بر این مبنا در کردستان و خاورمیانه به حصر پایان می‌دهیم، فاشیسم را به زیر می‌كشیم و کردستان را آزاد می‌نماییم. اینگونه پرچم سوسیالیسم را برای ابد به اهتزاز درخواهیم آورد."

 

روکن گارزان در پایان یکبار دیگر چهلمین سالروز تأسیس پ.ک.ک را به آحاد خلق کرد و دیگر خلق‌های آزادیخواه در جهان تبریک گفت.