در ۵۶مین روز اعتصاب غذا، وضعیت جسمانی ناصر یاغز روز به روز بدتر می‌شود

​​​​​​​وضعیت جسمانی ناصر یاگز روز به روز وخیم تر می‌شود. ناصر یاغز در مخالفت با حصر اوجالان مدت ۵۶ روز است که در هولیر جنوب کردستان دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است

اعتصاب غذاها برای پایان حصر اوجالان همچنان ادامه دارند. لیلا گوون پارلمانتار جولمرگ ه.د.پ و رئیس مشترک کنگره‌ی جامعه‌ی دمکراتیک ک.ج.د نزدیک به ۷۰ روز است که در اعتصاب غذای نامحدود به سر می‌برد.

 

در اروپا و زندانهای ترکیه نیز اعتصاب غذا ادامه دارد.

 

در نمایندگی حزب دمکراتیک خلقها ه.د.پ در شهر هولیر جنوب کردستان نیز ناصر یاغز ۵۶ روز است که دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است.

 

وضعیت سلامت یاگز روز به روز وخیمتر می‌شود. وضعیت جسمانی او به گونه‌ایست که دیگر قادر به خوردن مایعات نیز نیست و هر روز بدتر می‌شود.

 

فعالین همراهش اعلام کردند، به دلیل وخامت وضعیت جسمانیش، دیدارها با او را محدود کرده‌اند و تنها در چند ساعت مشخص دیدارها انجام می‌شود. دیروز انجمن خلق مخمور به دیدار یاغز رفتند.

 

دیروز در هنگام تحویل اعتصابهای دوره‌ای به گروه ٢٨مین گروه، یاغز اعلام کرد، تا پایان حصر اوجالان به اعتصاب خود ادامه خواهند داد.

 

یاغز همچنین گفت:"باید برای شکستن حصر بیشتر تلاش شود، چون حصر سنگین اوجالان بیش از ۳ سال است که ادامه دارد".

 

یاغز که هر روز وضعیت جسمانیش بدتر می‌شود، همچنین گفت:"هر چه می‌خواهد بشود، بگذار بشود، من به اعتصابم ادامه خواهم داد. باید برای مطلع شدن از وضعیت سلامتی رهبری بیشتر تلاش شود. باید پارلمانتاران زندانی ه.د.پ از زندانهای ترکیه آزاد شوند".