دراشپیگل: در عفرین نسل‌کشی نژادی و فرهنگی جریان دارد

​​​​​​​مجله دراشپیگل یکی از نشریات معتبر آلمان در گزارشی تحلیلی به وضعیت عفرین که از سوی رژیم ترک و تبهکارانش به اشغال درآمده پرداخته است. گزارش خاطرنشان کرد که در این منطقه نسل‌كشی نژادی و فرهنگی در جریان است

رویدادهای عفرین پس از اشغال این منطقه از سوی دولت ترک و تروریست‌های فراری داعش و النصره در رسانه‌های خارجی بازتاب می‌یابند. دراشپیگل از نشریات معتبر آلمان بر روی صفحه وبگاه خود گزارشی مبسوط در رابطه با عفرین اشغالی منتشر کرد. گزارش مذکور تحولات یک سال گذشته را مورد ارزیابی قرار داده است.

 

کرستوفر سیدو گزارشگر این مجله در یاداشت خویش خاطرنشان کرده است که اغلب شهروندان کرد در پی اشغال از سوی دولت ترک عفرین را ترک کرده‌اند. گزارشگر می‌افزاید که کردها از بازگشت به شهرشان دست نشسته‌اند و می‌گوید: برت مک‌گورگ نماینده سابق آمریکا در ائتلاف ضد داعش با انتشار مقاله‌ای در مجله فارین اَفایرس حقایقی را آشكار کرده است.

 

مک‌گورگ در یادداشتی که به عنوان "واقعیت‌های تلخ در سوریه" نوشته می‌گوید، حمله به عفرین از سوی ترکیه نه به سبب نگرانی‌های امنیتی [آنکارا] بود، حمله در پی خواست اردوغان برای گسترش جغرافیای کشورش صورت گرفت. دراشپیگل در ادامه گزارش تحلیلی خود گفته است؛ این گفته مک‌گورگ مداوما از سوی کردها و نهادهای حقوق بشری بین‌المللی تکرار می‌شود. این امر نشان می‌دهد که دیدگاههای کردها و نهادهای حقوق بشری در مورد عفرین از سوی مسئولان بلندپایه آمریکایی مورد تأیید قرار گرفته‌اند."

 

تخریب گورستان علوی‌ها و ایزدی‌های عفرین از سوی ترکیه

در گزارش آمده است که دولت ترک مانع از مسافرت گزارشگران مستقل به عفرین می‌شود و اجازه رسانه‌ای کردن پاکسازی نژادی و فرهنگی منطقه را که از یکسال پیش آغاز شده است نمی‌دهد. دراشپیگل می‌افزاید که بنابر تصاویر ماهواره‌ای گورستان‌های علویان و ایزدیان عفرین تخریب شده‌اند، روزنامه تأکید می‌کند که پاکسازی نژادی و فرهنگی به سیاست روزانه در این منطقه مبدل شده است.

 

گزارش افزوده است که اسامی محله‌ها و خیابان‌های عفرین به نامهای ترکی تغییر داده شده‌اند. زبان کردی مدت مدیدی است که در مدارس ممنوع شده و تدریس در مدارس به زبان ترکی صورت می‌گیرد، همچنین بنیادگرایی اسلامی را در مدارس آموزش می‌دهند و بالاخص فشار سنگینی را بر زنان وارد آورده‌اند. این مجله سپس گفته‌های عایشه حسو رییس مشترک حزب اتحاد دمکراتیک در مورد آزادی عفرین را بازتاب داده است.

 

در گزارش آمده است که حسو یکی از شهروندان عفرین است که در مارس ٢٠١٨ مجبور به ترک عفرین شد و اکنون به وظیفه خویش در کمپ آوارگان تحت نظر خودمدیریتی دمکراتیک ادامه می‌دهد.

 

گزارش سپس به حملات نظامی علیه تبهکارها و سربازان رژیم ترک در عفرین می‌پردازد و این جمله حسو را با خوانندگانش در میان گذاشته است:"حملات ما بخشی از مقاومت ماست. ما عفرین را به باتلاق نظامیان ترک مبدل می‌کنیم."